Barn hjem fra BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
6 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2018

Anonym trådstarter

Lidt et pinligt spørgsmål, og jeg forventer også nogle frække svar, men heldigvis kommer der også gode råd  

Sagen er den jeg er 37 uger gravid ondt i min krop, må ikke løfte noget. 

Har lidt et luksus problem

Vores søn vil aldrig hjem fra BH, han er elsker sin BH, men dette resultere i jeg må stå og blomstre alt fra 15 minutter til 1 time. 

Han har gennemskyet jeg simpelthen ikke orker, at tage ham fysisk ud. selvom det aldrig har været nødvendigt før jeg fik det skidt

Det med at hente så sent som muligt eller hellere ikke en mulighed prøvede det 2 gange, den lille manden var fuldstændig ødelagt, og jo han løb til mig og vilde hjem, men sådan skal det ikke være når jeg er på barsel - han bare græd og var hysterisk fordi han var så udmattet

har i nogle KONSTRUKTIVE råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2018

Sprit25

Jeg henter min datter over to gange. 

Jeg finder hende, siger: hej skat. Nu er mor her. Så finder jeg dine ting mens du siger farvel til z. 

Så går jeg ind, pakker hendes ting og går ud og henter hende også går hun med

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Fitmommyherning

Jeg lavede en aftale med pædagogerne, om jeg ringede 10min inden jeg var der, så de kunne gå ind og forberede hende på jeg kom og hun skal lege færdig/rydde op. Det gjorde hele forskellen og hun kom med hjem med det samme

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Hehe jeg syns du skal vise dig som den voksne og sige til dit barn at du bestemmer og NU skal k gå. Jeg har aldrig forstået det der dilemma. Børn har brug for grænser og voksne der viser dem vejen. Så du siger “når mor henter dig i dag så går du med hjem med det samme”. Bum. Ikke så meget diskussion.

Hilsen en børnehave pædagog og mor til en knap 4 årig dreng. 

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Og selvfølgelig skal du ikke stå at blomstre og vente på at HAN vil hjem. Du bestemmer hvornår han skal hjem, og det skal han når du henter ham. Dit ord har magten, tro på dig selv. 

Har vitterligt aldrig haft sådan en diskussion med mit barn, han ved det aldrig vil gå. 

Anmeld Citér

23. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Lidt et pinligt spørgsmål, og jeg forventer også nogle frække svar, men heldigvis kommer der også gode råd  

Sagen er den jeg er 37 uger gravid ondt i min krop, må ikke løfte noget. 

Har lidt et luksus problem

Vores søn vil aldrig hjem fra BH, han er elsker sin BH, men dette resultere i jeg må stå og blomstre alt fra 15 minutter til 1 time. 

Han har gennemskyet jeg simpelthen ikke orker, at tage ham fysisk ud. selvom det aldrig har været nødvendigt før jeg fik det skidt

Det med at hente så sent som muligt eller hellere ikke en mulighed prøvede det 2 gange, den lille manden var fuldstændig ødelagt, og jo han løb til mig og vilde hjem, men sådan skal det ikke være når jeg er på barsel - han bare græd og var hysterisk fordi han var så udmattet

har i nogle KONSTRUKTIVE råd? 

Børn er kloge og finder hurtigt ud af når de kan snøre mor eller far. Da jeg i sommers i 5 uger ikke måtte løfte min datter fandt hun hurtigt ud af at hun vare kunne løbe fra mig når hun ikke gad det vi skulle. Hun kunne finde på at løbe direkte ud på vejen for havde jeg først sagt nej så var det jo endnu sjovere at gøre det. Man bliver bare nødt til at tage kampen op. Jeg tog hende i hånden og trak hende med mig selvom hun skreg som eb sindssyg, selvfølgelig efter jeg tålmodigt havde givet hende en chance for at komme med. Til sidst forstod hun det.

Anmeld Citér

23. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså jeg vil sige, jeg giver altid min søn plads til at gøre en leg færdig når jeg kommer og henter ham - mere stress har vi heller ikke og jeg synes ro og overskud gør en stor forskel. Så sætter jeg mig ned til legen og venter de 5-10 min det tager for ham at lege færdig. Løbende snakker vi lidt sammen og når det er ved at være tid siger jeg siger " Så, nu kan du køre med toget en sidste gang og så skal vi hjem" og så går han med 9/10 gange. Protesterer han lidt siger jeg det en til gang, så han ikke er i tvivl om at jeg mener det. 

Det plejer aldrig at være et problem, og må indrømme at jeg faktisk aldrig har oplevet en konflikt med at han skal hjem og kunne aldrig finde på et fysisk bære ham ud. Det ved han udemærket godt at jeg ikke gør og slet ikke efter jeg er blevet gravid. 

Måske prøv og tag det hele lidt mere roligt dernede, selvfølgelig skal du ikke sidde dernede i 1 time - men måske gør det til en vane at han godt må lege færdig i 5-10 min og så "advar" ham undervejs med at nu er det sidste tur agtigt. Og ellers så spørg pædagogerne om de ikke har nogle gode råd - de har set det meste og vil som regel gerne hjælpe

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.