Anonym skriver:
Jeg tænker slet ik jordemoder kigger på sådan ting? Medmindre det måske er direkte åbenlyst og det ikke står i din vandrejournal fra lægen.
Jeg bliver super forvirret når jeg læser for du svarer på dit eget spørgsmål eller...?
Nå men udover det så regner jeg ikke med en jordemoder sidder og kigger journaler igennem. De får en vandrejournal og på den har den praktiserende læge anført, hvis der er særlige ting der skal tages hensyn til eller man skal være opmærksom på.
Personligt var jeg glad for der på mine to sidste vandrejournaler var anført at jeg havde mistet et barn. Det betød, at de som tjekkede vandrejournaler måske bedre kunne forstå mine bevæggrunde. Og ja at sikkerhedsnettet var spredt mere ud - for mig er det at være blive mor stort og jeg spænder så meget sikkerhedsnet ud som muligt, ikke nødvendigvis for mig selv, men i høj grad for mine nærmeste, for min mand og mine børn. Jeg vil ikke det er min mands ansvar at opdage om jeg fx bliver depressiv, det så var gav jeg videre til de professionelle ved at der blev anført mine bekymringer på vandrejournalen.
Kender andre hvor der har været anført spisefostyrrelser og psykiske lidelser også selvom det var flere år siden, men netop for at sprede sikkerhedsnettet ud og de professionelle kunne se tidligere tegn end hvis de ikke havde vidst noget.
Men forvent ikke jordemoder selv opsøger informationen
Anmeld
Citér