Psykisk syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.536 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hvordan fandt jeres kommune og/eller jordemoder ud af i havde haft en psykisk sygdom?  

- ano

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan fandt jeres kommune og/eller jordemoder ud af i havde haft en psykisk sygdom?  

- ano

Stå det ikke i dine papir, din journal?

Anmeld Citér

21. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Stå det ikke i dine papir, din journal?

Jo? Det er bare mange år siden jeg var en del af psykiatrien. 

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jo? Det er bare mange år siden jeg var en del af psykiatrien. 

Jeg tænker bare at det bliver stående så derfor kan jordmoren jo se det.

Men sker der noget ved at de ved det? Så kan du jo få noget hjælp før hvis der er brug for det.

Selvom det er længe siden du har været i behandling og er symptom fri nu, så kan det komme frem igen.

Jeg fik ekstra jordemoder tjek da jeg havde haft depression før, så de kunne følge med i om jeg ville udvikle en fødsel depression.

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men sker der noget ved at de ved det? Så kan du jo få noget hjælp før hvis der er brug for det.

Selvom det er længe siden du har været i behandling og er symptom fri nu, så kan det komme frem igen.

Jeg fik ekstra jordemoder tjek da jeg havde haft depression før, så de kunne følge med i om jeg ville udvikle en fødsel depression.

Hvordan kunne de følge med i om du ville få det? Kunne de sige det sikkert. Eller bare om du kunne? 

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Hvordan kunne de følge med i om du ville få det? Kunne de sige det sikkert. Eller bare om du kunne? 

Ingen kan jo sige noget helt sikkert. Min veninde var depressiv hele graviditeten (måske meget forståeligt hun havde mistet sin far kort før) men det gik over da hun fødte. Jeg havde ikke haft en depression i 5 år  da jeg blev gravid, men fik en fødselsdepression alligevel. Men det giver da god mening, at man er mere i risiko for det end én  der aldrig har haft noget. 

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Anonym

Rosa-Sofia85 skriver:

Ingen kan jo sige noget helt sikkert. Min veninde var depressiv hele graviditeten (måske meget forståeligt hun havde mistet sin far kort før) men det gik over da hun fødte. Jeg havde ikke haft en depression i 5 år  da jeg blev gravid, men fik en fødselsdepression alligevel. Men det giver da god mening, at man er mere i risiko for det end én  der aldrig har haft noget. 

Ja ja. Det giver mening. Ville blot høre om det nærmest kunne sige på forhånd: hun vil få en fødselsdepression, altså før det reelt er sket. Kunne godt være der var nogle tegn inden, hvis man kan sige det sådan. 

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hm. Jordemoder går jo ik flere år tilbage i nogens journal? Det er vel noget lægen skriver på vandrejournalen

Anmeld Citér

22. oktober 2018

AlwaysAno

Hvad er det du er så bange for de skal se? 

Er det ikke dig der lavede tråden den anden dag omkring hvorvidt jordemoder har adgang til din journal? 

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Hvad er det du er så bange for de skal se? 

Er det ikke dig der lavede tråden den anden dag omkring hvorvidt jordemoder har adgang til din journal? 

Det er et spørgsmål? 

Nej så det godt derfra jeg fik min ide

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.