Skal lige starte med at sige, at jeg elsker min familie virkelig højt, og jeg vil selvfølgelig ikke cutte kontakten til dem..
MEN jeg er simpelthen ved at blive idiot af dem nogle gange..
Jeg har altid været den der type, som aldrig var særlig god til at tage kontakt til folk rent skriftligt eller over opkald.. Jeg vil hellere mødes og snakke, men det er selvfølgelig svært, når jeg bor på Fyn og mine forældre på Falster..
Så derfor har vi haft perioder (dengang jeg var single og gik i byen), hvor vi ikke snakkede sammen i 1-2 måneder.. Og jo det irriterede dem da lidt, men min mor sagde altid "intet nyt er godt nyt, så vi regner med, at du har det godt, når vi ikke hører noget fra dig"..
Så fandt jeg sammen med min kæreste, og vi flyttede sammen samme dag, som vi blev kærester..
3 måneder efter fandt vi et hus til leje sammen, og hurtigt blev vi uplanlagt gravide.. Første baby mistede vi desværre, men vi blev gravide igen allerede 1½ måned efter - den her gang planlagt
..
Og herefter begyndte jeg at tage meget mere kontakt til min familie.. Vi begyndte pludselig at snakke sammen hver uge, og pludselig 2-3 gange om ugen..
Nu er jeg i slutningen af graviditeten, og vi skriver eller ringer sammen stort set hver eneste dag om alt og ingenting, og især graviditeten, hvor jeg giver en update..
Men nu er min mor begyndt at gå i panik, hvis jeg ikke lige svarer med det samme.. Og da jeg så skriver til hende, at jeg altså ikke kan sidde med telefonen hele tiden, fordi jeg også gerne vil være mig selv eller være sammen med kæresten eller noget, så bliver hun straks fornærmet og skriver tilbage, at så skal hun nok fremover lade være med at skrive til mig, og hun kan jo også bare være ligeglad..
Jeg prøver hele tiden at gøre tingene bedre og tage mere kontakt til dem osv., men jeg er også ved at blive idiot af, at jeg ikke kan få lov til at være mig selv mere eller være sammen med kæresten..
Og udover det, så får jeg hele tiden af vide fra nu både min mor og min søster, at jeg skal huske, at jeg har en anden familie end min kæreste..
Det sårer mig mega meget, at de skriver det, for jeg skriver som sagt til dem hele tiden.. Jeg giver dem hele tiden updates på vores liv - meget mere end min grænse egentlig tillader, men for deres skyld.. Og så får jeg smidt den der i hovedet hele tiden???!!
Min kæreste er den mand, som jeg bor sammen med, skal giftes med og have barn med.. Selvfølgelig er han vigtigere end noget andet, og jeg glemmer jo ikke min anden familie, bare fordi jeg ikke lige skriver til dem hele tiden..
Så nu er spørgsmålet fra mig af: hvordan får jeg sagt det her til dem, så de forstår det, men samtidig ikke bliver mere sure end de allerede er? For det her er godt nok ved at gå langt udover min grænse, og jeg begynder snart at blive så sur og ked af det, så jeg ikke gider kontakte dem mere
Anmeld
Citér