Anonym skriver:
Er det noget hun selv nævner hvis hun mener det er relevant? Og hvad skal der så ske? Jeg er jo ik påvirket af det på nogen måde? 
Nej for som sagt går hun ikke tilbage og læser din journal. Hvis det er noget af betydning, vil/bør din læge have skrevet det i dine papirer og derfor ved hun det. Alternativt kan du selv nævne for hende
Jeg har selv en masse spændende ting med i baggagen, men det var ikke noget min jdm tog op (eller min læge for den sags skyld nævnte noget om at skrive). Men du skal være obs at selvom du ikke længere har en given diagnose, kan det være at du generelt er mere sårbar, og en graviditet kan rive op i gamle sår/reaktivere dårlige følelser. Set i bakspejlet ville jeg have ønsket at nogen havde skrevet det et sted ifm med min graviditet. Eller at jeg selv havde turde nævne det bare overfladisk "da jeg var ung havde jeg en del psykiske problemer". Jeg endte med en meget voldsom depression. I min anden graviditet har jeg valgt at spille med helt åbne kort. Der er aldrig nogen, der har sat spørgsmålstegn ved min evne som mor eller noget. Men mine jordemødre ved nu, hvorfor jeg reagerer relativt voldsomt på nogle "normale" ting. Og det hjælper både mig og dem. Jeg skal ikke forklare en masse og de kan nemmere tage hensyn til mig
Anmeld
Citér