Barn nr tre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg har brug for at høre lidt tanker fra andre, som kan se min situation lidt mere udefra... Jeg har tvillinger på 4 år, som er helt fantastiske! Vi nyder begge vores unger og har begge fuldtidsjobs, som vi er glade for. Men! Vi kan ikke rigtig glemme tanken om barn nr tre... Jeg kan se mange fordele ved at få en lille en mere, men jeg kan også se mange udfordringer ved at have tre børn. Vi har bilen og huset til det og økonomisk skulle vi nok finde ud af det. Jeg er mere i tvivl ift vores to børn - eftersom de er tvillinger har de jo altid skulle dele alt, også opmærksomheden. Og det var bestemt ikke nemt, da de var babyer! Men vil de blive klemt hvis vi fik en mere? Eller er det udelukkende en kæmpe gave? Er aldersforskellen ved at blive for stor? Vi har jo efterhånden meget “frihed” med dem, da vi er ude over lur, ble og sut. Hvad siger I, både jer med tre og jer, der har valgt ikke at få tre? 

Det skal siges, at vi har forsøgt at lukke snakken om nr tre maaaange gange, men det er som om det hele tiden bliver et emne alligevel. Min mand er helt på, det er mere mig, der tøver, fordi jeg tænker meget på vores tvillinger og hvordan det vil påvirke dem, hvis jeg skal til at være træt og udkørt med en lille ny.... 

Og til dig der læste med så langt - tusind tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har brug for at høre lidt tanker fra andre, som kan se min situation lidt mere udefra... Jeg har tvillinger på 4 år, som er helt fantastiske! Vi nyder begge vores unger og har begge fuldtidsjobs, som vi er glade for. Men! Vi kan ikke rigtig glemme tanken om barn nr tre... Jeg kan se mange fordele ved at få en lille en mere, men jeg kan også se mange udfordringer ved at have tre børn. Vi har bilen og huset til det og økonomisk skulle vi nok finde ud af det. Jeg er mere i tvivl ift vores to børn - eftersom de er tvillinger har de jo altid skulle dele alt, også opmærksomheden. Og det var bestemt ikke nemt, da de var babyer! Men vil de blive klemt hvis vi fik en mere? Eller er det udelukkende en kæmpe gave? Er aldersforskellen ved at blive for stor? Vi har jo efterhånden meget “frihed” med dem, da vi er ude over lur, ble og sut. Hvad siger I, både jer med tre og jer, der har valgt ikke at få tre? 

Det skal siges, at vi har forsøgt at lukke snakken om nr tre maaaange gange, men det er som om det hele tiden bliver et emne alligevel. Min mand er helt på, det er mere mig, der tøver, fordi jeg tænker meget på vores tvillinger og hvordan det vil påvirke dem, hvis jeg skal til at være træt og udkørt med en lille ny.... 

De er FIRE, altså fint store børn, der kan meget selv (og de når at blive 5 inden). Synes måske, du (også) er faldet i den der "uh, de er så små"-gryde. Kom op af den og erkend, at de er store børn nu

Anmeld Citér

18. oktober 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi har tre, og vi elsker at have tre børn. 

Jeg er selv ud af en større søskende flok, og har både som barn og i dag, synes det er dejligt at have mere end en søskend.

Vores familie blev komplet med det sidste barn.

om I skal have et barn til, er jo op til jer. Men du skal nok huske at jeres børn, jo ikke er så små, og de vil jo være i hvertfald 5 år før lillebror/lillesøster kommer.

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Lisette W

Anonym skriver:

Vi drømmer også om barn nr. 3 men her går overvejelserne meget på det økonomiske og tiden. Vi vil gerne kunne rejse meget og 5 flybilletter og hotelværelser med plads til 5 bliver dyrt. Vi begge har dyrket konkurrencesvømning ved vi også hvor meget der skal køres hvis alle tre ønsker at dyrke en sport seriøst og vi vil ikke ønsker at begrænse deres muligheder bare fordi vi ikke har tid til alle tre. Mht. Aldersforskel så ønsker vi 4-5 års forskel mellem vores yngste og en eventuel lillebror/lillesøster. Vi har tre års forskel på vores to drenge og vi syntes der skal være lidt længere imellem

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Anonym

Vi har fået nr. 3 som en efternøler, der er 8 år op til mellemste barn og 10 år op til ældste barn. 

Vi var også i tvivl om det med 3. barn pga. begrænsninger fordi de store jo er så selvhjulpne og nemme når man skal afsted. Og igen om vi orkede natteroderi, bleskift osv. 

Men følelsen af at skulle give afkald på flere graviditeter var virkelig hård, så valgte en mere og det har virkelig givet os rigtig meget og også de stor søskende. 

Vi som forældre er meget mere afslappet og føler virkelig jeg har meget mere overskud end de to første gange. 

Der er 1,5 år i mellem de stor, så der har været drøn på mens de var helt små, ligesom dig med tvilllinger. Men her 3. gang har alt været meget mere afslappet, roligt og nemt. Og det at tage ud har jeg aldrig set som en projekt, som husker det med de to store. Den lille følger bare med og til at starte med var det bare en babs, så en rest havregrød fra morgenmaden med frugtmos i og da han blev lidt større, var det en banan og bolle i tasken, så nåede vi virkelig langt. Husker bare at jeg gjorde sådanne ting mere omstændigt første gang. 

Når I begge har lyst vil jeg sige GØR DET. 

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Anonym

Vi har kun 1 nu hun er 3.5 år og vi tænker 4-5år er fint alder imellem. Vi ønsker et barn mere ��Vi kommer begge fra en søskende folk på 4 og er ældste. Mange af dem jeg kender har børn li som os og skal til at ha nr 2 så synes ikke i skal tænke over alden som et problem. Mere som noget godt. De kan klare sig selv meget mere forstår vis den lille er træt ked af det eller sulten 

Anmeld Citér

19. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar - det var dejligt at læse lidt tanker fra andre  

Vi er begge stadig i tvivl, men vi er vidst ved at være der hvor vi er klar til en beslutning. Mit problem er, at jeg ved hvad jeg gerne vil hvis hjertet bestemmer, det er så snart fornuften melder sig på banen, at jeg bliver meget i tvivl. Men jeg sætter stor pris på alle jeres svar, de hjælper tankerne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.