Tisser på legepladsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.738 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej!
Min dreng på 4 1/2 har 3-4 gange tisset på børnehavens legeplads. Der startede med at en dreng i børnehaven gjorde det- det fik han skæld ud over og kort efter prøvede flere af drengene- inklusiv min egen- at gøre det også.
Nu er det dog sket et par gange igen, og det sker altid når han leger med den pågældende dreng. Han siger at x tisser derude og så vil han også. Jeg har sagt st selvom x tisser serie skal han ikke gøre det, at det er ulækkert og ellers må han blive indenfor. Han er flere gange kommet stolt hjem og fortalt at han ikke har tisset ude selvom x gjorde det men idag skete det desværre igen- en pædagog fortalte os det.
Når jeg snakker med ham om det ved han udemærket at det er forkert, men jeg tror han har svært ved at lade være i situationen fordi han godt kan lide at lave lidt sjov ballade og han synes det er lidt sjovt. Hvordan tackler vi det bedst? ��‍♀️
Det skal siges at han herhjemme er vant til at han gerne nå tisse i haven- men derfor virker det altså som om han godt ved der er andre regler i børnehaven.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2018

Soonmom

Hvordan retfærdiggøre du at det er ulækkert i børnehaven og ikke hjemme ? - børn kan godt takle forskellige regler, men blot fordi du selv skriver at du har snakket med ham om at det er ulækkert?

Jeg ville snakke med ham om hvad han skal gøre når han er i situationen hvor x tisser altså forberede ham på hvad den rigtige handling er 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvordan retfærdiggøre du at det er ulækkert i børnehaven og ikke hjemme ? - børn kan godt takle forskellige regler, men blot fordi du selv skriver at du har snakket med ham om at det er ulækkert?

Jeg ville snakke med ham om hvad han skal gøre når han er i situationen hvor x tisser altså forberede ham på hvad den rigtige handling er 

Det er mig der har formuleret det forkert. Jeg fortæller at det er ulækkert fordi de andre børn kan træde i det. Hjemme har vi en skov i baghaven og det er der han tisser- der går ikke mennesker rundt i det. 

Jeg har fortalt ham at han skal sige det til en voksen hvis x tisser på legepladsen eller gå væk og finde nogle andre at lege med. 

Anmeld Citér

16. oktober 2018

Anonym

Hmm ja altså.. Min datter havde en veninde der synes det var sjovt at tisse i bukserne på legepladsen... Så det var en leg de legede... Det endte med en pædagog mente jeg skulle tage på urologisk afdeling med hende, da hun ikke kunne holde på sit tis, selvom hun var renlig herhjemme .. Jeg forstod faktisk ikke hvorfor min datter pludselig tissede i bukserne.. Indtil hun fortalte mig det var en leg. Snakkede meget med min datter om at det gør man ikke og der er ingen andre børn der skal fortælle hende hvad hun må og ikke må, der skal man kun lytte til sine forældre... Det stoppede med det samme.. 

Anmeld Citér

17. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror ikke der findes en børnehave hvor der ikke er nogen børn der syntes det var sjovt at tisse på legepladsen. Det går over igen. 

jeg kender en pædagog der fortalte at de valgte at udpege en busk som tissebusken. Det var sjovt i starten og så gik det også over. 

Snak med dit barn om at børnehaven ikke vil have han tisser på legepladsen og så må det være det. Det går over.

Jeg er iøvrigt sikker på han forstår forskel på have og børnehave men det er sikkert lidt sjovt blandt drengene i børnehaven lige nu og derfor det sker alligevel. 

Anmeld Citér

17. oktober 2018

san

Min dreng tisser også ude når vi er på tur eller på legepladsen, man kan jo ikke lige sådan komme hjem og tisse, så jeg lærer ham hvordan man tisser udenfor, så andre ikke lige kan se en så godt og i en busk eller lignene... Syntes ikke det er forkert at de tisser udenfor, så længe de ikke lige gør det hvor alle kan se en eller leger... 

Når børn skal. Så skal de altså 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.