Halvhøj seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hej

Vores datter (3 år til januar) skal snart - eller dvs mellem nu og om et halvt år - have nyt værelse, grundet Lillebror skal overtage hendes nuværende. 

Det nye værelse er 8-9 kvm, men med skråvæg, som tager nærmest halvdelen af rummet, og vi overvejer derfor en halvhøj seng til hende, så pladsen under også kan udnyttes til leg.

Men er der noget vi bør have med i overvejelserne? Noget man skal gå efter eller holde sig fra? 

På forhånd tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Hej

Vores datter (3 år til januar) skal snart - eller dvs mellem nu og om et halvt år - have nyt værelse, grundet Lillebror skal overtage hendes nuværende. 

Det nye værelse er 8-9 kvm, men med skråvæg, som tager nærmest halvdelen af rummet, og vi overvejer derfor en halvhøj seng til hende, så pladsen under også kan udnyttes til leg.

Men er der noget vi bør have med i overvejelserne? Noget man skal gå efter eller holde sig fra? 

På forhånd tak!

Jeg vil sige, I virkelig skal overveje det grundigt - og evt vælge en af de modeller, hvor I kan tage benene af, så det bliver en normal seng igen..

Vi købte en rigtig fin højseng med indrettet med skrivebord og hule under. Hun faldt ned og fik hjernerystelse efter en lille måned, og vi må have skarpt øje på alle legekammerater med hjemme for de ikke kravler op og leger (og falder ned). Det er også blevet super meget mere besværligt at lægge hende i seng, hvis hun fx falder i søvn i bilen på vej hjem, det er kun min mand der kan nu. Vi er enige om, at vi skulle have ventet til hun var 6-8 år.

Så overvej om I synes jeres barn motorik er stærk nok i forhold til ikke at falde ud over kanten, når det sidder op/står og leger i sengen, samt hvordan i vil forhindre at jeres yngste på sigt kravler op i sengen og falder ned...

Vi har flere venner med både børn, der har været en tur på hospitalet til observation for hjernerystelse, og har måttet skifte sengen tilbage til en almindelig lav seng igen. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

MorTil3+

Mine har alle haft halvhøj senge fra de var 3 år og de elsker dem, vi har en flexa som kan skilles i benene så det bliver en alm seng, men tror nu aldrig vi får brug for det. Vores datter på 6 har nu fået en rigtig højseng med skrivebord osv under, fra IKEA den eneste ulempe ved den seng er når man skal skifte lagen så skal man op og kravle rundt i den og kan ikke lægge hende op i den hvis hun er faldet i søvn et andet sted. Nå men vi har aldrig haft nogle skader fordi de er faldet ned. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Bellabum

vores datter fik en halvhøj seng i 3 års fødselsdaggave og hun elsker den... i starten havde jeg smidt en foldemadras nedenfor stigen til hvis hun faldt, men hun var hurtigt med på kun at kravle baglæns ned og holde fast når du går op/ned. vi har så også sat sådan noget tape på trinene så hun ikke kan glide.

Dog bliver den ikke brugt meget til at lege under, så mest barw opbevaring og synes jeg nu er lidt synd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.