vi har fået fertilitethjælp, det er mig problemet ligger hos, jeg skammer mig ikke at jeg har fået hjælp på nogle måde, men synes selv det er et private anliggende, mente sådan det er ikke en menneske ret, i min omgangskreds skal vide det, uden der er en grund til det.
Jeg var til en marathon familie fest hos min svigerfamilie, totalt overflatisk, og på ingen måde mig, men det er svigerfamilie så, sådan er det.
- Min mands kusine åbner sig op for mig, at hun er i behandling for hjælp samme sted som vi var, jeg er liiige ved at overtale mig, og sige vi har også fået hjælp, men stopper. - Fordi min mand har sagt han vil ikke ha nogle skal vide det i hans familie, og det er helt op til ham og jeg respektere det.
På vej hjem siger jeg så, at jeg var tætt på at sige det ved en fejl, hvor han bliver rigtigt vred og siger, at om jeg havde sagt det til hende, havde han været tvunget til at ringe til sin mor og far og fortælle dem det første. 
Jeg må ærlig indrømme hvorfor skylder vi andre at vide, at vi har fået hjælp? At jeg har fået hjælp?
Hvad rager det andre om baby er skabt i vores egen seng eller med hjælp?
- Min søster var rasende hendes svoger og svigerinde ikke havde ringet personligt til dem, og fortalt de havde fået IVF til deres barn, det fik det at vide igennem nogle andre.

Den eneste der ved det er min mor, da jeg havde det virkelig skidt med tabletter, og sprøjter, og det sagde min mand selvfølge jeg selv bestemte om jeg fortalte min familie. Min mor har nok sagt det videre til mine søskende, men de har aldrig spurgt ind til det.
- Og før i spørge var det omvendt fik jeg at vide af omveje min søster gravditet var skyld i fertilitethjælp, vilde jeg ikke være sur eller skuffet, men tænke godt de fik den hjælp. -
- Jeg forstår ikke hvorfor det rager andre hvordan jeg er blevet gravid.
- Til orientering vil min mand nok ikke fortælle sin familie det, fordi deres holding er virkelig gammeldags -