Mere potte-halløj...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

ivfmarie

Hyner skriver:

Her bruger Emma potten, (magentil Moni`s) full-time og har gjort det i et års tid nu... Men det er kun et halvt år ca hun sev siger til... Altså ADÈR MOR..

Hun er tilgændgæld også BLEFRI og har været det siden juli... JUBII siger jeg bare... Hun har tilmed præsteret at sove til middag uden ble nogle gange uden uheld...

Krams Henriette

havabba'?!!

Blefri som to-årig! Det er sgu sejt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

bette

hyner... fortæl mig hvordan du gør....!!!!!!!!!!!!!!!

mikkel har kun været på potten nogle få gange.. og viser egentlig ikke interesse for den på nogen måde.. han har heller aldrig lavet noget deri...ved simpelthen slet ik hvordan vi skal gribe det an.. og hvornår osv..

heidi... totally lost

Anmeld

17. oktober 2009

Louise mortil4

vi bruger potten flittigt, de er på mange gang om dagen, for det meste efter eget ønske, de tisser de fleste gange me det er også lykkes ogle gange nu at der er kommet nr 2 på potten også. DPen var for en lille uge siden i gang med at vi en dag skal sende en masse skiftetøj med så vil hun prøve at tage blee af dem, men jeg sys jo at  vi bare kan starte med at gøre det her hjemme, så hun slipper for alt det griseri der måske kommer.  

Anmeld

17. oktober 2009

linemus

Her sker der ikke det vilde på det område. Ofte vil de gerne ud og tisse og sidde på potten, men der sker aldrig mere end det. Nanna siger tit "TISS" og vil hen til toilettet, men så står hun op og løfter op i trøjen og leger til hun tisser med navlen ligesom storebror 

Gad godt de blev blefri, inden den næste kommer...

Anmeld

18. oktober 2009

Lise

Simon har aldrig gidet potten, og toilettet er kun sjovt at sidde på og sige "ja' tisser" og så putte papir derned. Jeg har aldrig set Simon tisse på toilettet.

Jeg tilbyder ham nogle gange at komme på toilettet når jeg ved at det er ved at være "dej-tid", men han vil ikke.

Men til min overraskelse kunne de i vuggestuen fortælle at han sidder på toilettet hver dag og af og til tisser på det. Hvilket jo er godt, men hvorfor vil han så ikke herhjemme?

Anmeld

18. oktober 2009

Juniors mor

Julie gider overhovedet ikke potten og hvis vi løfter hende op på toilettet skriger hun af skræk!!!

Dog siger hun altid til ligeså snart hun har "puha" i bleen, men det ville da være vældig rart, hvis hun sagde til FØR og ville bruge potten/toilettet......

Vildt Emma er blefri

Helle

Anmeld

18. oktober 2009

Hyner

Ville ønske jeg kunne give jer den perfekte opskrift, men jeg kan jo kun sige hvad vi har gjort....

Emma led jo ekstremo af hård mave og i den forbindelse invisterede vi i en Babybjørn pottestol, det er jo trods alt lettere at trykke siddende som stående... Til at starte med var den også kun til at studerer og sidde på både med og uden tøj... Hun har godt nok et halvt bibliotek på badeværelset men hun skal også tage det som en god til at komme dertil... Vi har så faktisk også taget hende med ud på det lille hus selvom det kun er os der skulle noget på den store potte. Måske ikke det man ligefrem synes er mest lækkert, men Emma studerer og suger alt til sig hvad hun kan... Hold da kæft hvor lyder det dumt når jeg læser det her igennem... Nå men min mor som er førtidspensioneret børnehave pædagog var en kæmpe hjælp. Hendes råd var dengang... Gør det til en leg at komme på potte uanset om hun laver noget eller ej... Hvis det hjælper så tag potten ind foran fjernsynet. løb gerne hen til potten, mens man siger uhhhh jeg skal tisse, uhhh jeg skal tisse... Emma griner hver gang!!!!

Altså jeg håber virkelig I får noget ud af dette for jeg synes selv det er en være gang pladder.. Det lød bedre i hovedet

Tja hvad skal jeg ellers sige.... Bliv ved og ved og ved -det er sgu lykken og komme af med den sure ble.

Krams Henriette

Anmeld

18. oktober 2009

Tikki

Jeg har også tænkt det med toilet, potte osv. Min veninde har nemlig også en datter på knapt 2 faktisk, som er blefri om dagen....og hvilket pres så lige pludselig . Men Iza leger stadig bare at hun tisser og "laver lort", som hun har lært at sige i vuggeren (ja, jeg er sippet, for det er jeg opvokset med er et grimt ord ...men åbenbart er det meget normalt her i København at lære de små..nå, det er en anden diskussion)..men Iza er interesseret og har både toiletstol, potte og synes det er SÅ sejt, når mor tisser. På hendes 2 års fødselsdag lavede hun stort på sin potte, men det er kun sket den ene gang..ikke siden og i perioder kan hun gå helt i panik, hvis jeg tager bleen af hende og beder hende gå rundt uden. Men hun elsker også at sige "Uhhh jeg skal tisse" og så løber hun ud på toilettet og hiver bukserne ned. Men der sker som sagt ikke rigtigt noget selvom hun lystigt praler om alt det hun laver. Så tror hun er på vej til at fornemme, der sker noget som hun endnu ikke har helt kontrol over, men er bevidst om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.