Ingen vægttab efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.866 visninger
19 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hejsa 

Jeg vil høre om nogen har prøvet noget lignede.... 

Jeg fik for 5 dage siden en lille pige på 2500 g født ved kejsersnit...... Den dag jeg skulle have mit kejsersnit var jeg på vægten, den sagde 71 kg, så jeg havde taget11 kg på under min graviditet.....her til morgen vil jeg så tjekke hvor mange kg der er røget i forbindelse med fødslen, vægten siger nu 73 kg  altså 2 kg mere end før jeg fødte..... Hvordan kan det lade sig gøre ? Der er jo alligevel kommet en baby, moderkage, fostervand m.m. Ud, jeg burde da ikke veje mere nu  er virkelig trist over det og håber nogen har erfaring med det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Hejsa 

Jeg fik for 5 dage siden en lille pige på 2500 g født ved kejsersnit...... Den dag jeg skulle have mit kejsersnit var jeg på vægten, den sagde 71 kg, så jeg havde taget11 kg på under min graviditet.....her til morgen vil jeg så tjekke hvor mange kg der er røget i forbindelse med fødslen, vægten siger nu 73 kg  altså 2 kg mere end før jeg fødte..... Hvordan kan det lade sig gøre ? Der er jo alligevel kommet en baby, moderkage, fostervand m.m. Ud, jeg burde da ikke veje mere nu  er virkelig trist over det og håber nogen har erfaring med det 

Det er to forskellige vægte. Det vejer aldrig præcist det samme. 

Men det lyder lidt mærkeligt. Jeg ville give afdelingen eller egen læge et kald. Det kan være væskeophobning.. med hvad det så skulle skyldes ved jeg ikke.

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym

Det er normalt at man har en del væske i kroppen umiddelbart efter fødsel. 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det er to forskellige vægte. Det vejer aldrig præcist det samme. 

Men det lyder lidt mærkeligt. Jeg ville give afdelingen eller egen læge et kald. Det kan være væskeophobning.. med hvad det så skulle skyldes ved jeg ikke.

De har begge gange været min egen vægt herhjemme, jeg skal op og have fjernet de der clips idag så kan jeg lige høre hende ad der, jeg har lidt væske i kroppen men jeg synes ikke det er voldsomt 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Camillos

Anonym skriver:

Hejsa 

Et par dage efter jeg havde født havde jeg elefant ben og mega meget væske i kroppen.. Meget værre end da jeg var gravid.. 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er normalt at man har en del væske i kroppen umiddelbart efter fødsel. 

Ja jeg har også noget væske, men synes ikke det er så meget, at det skulle så mange kg 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg har også noget væske, men synes ikke det er så meget, at det skulle så mange kg 

Lad være med at hænge dig for meget i vægten lige nu. 

Ved fx menstruation kan vægten springe med et par kilo +/- og din krop har lige nu gennemgået en fødsel hvor der farer hormoner rundt i kroppen og ja væskeophobning, som nogle af de andre er inde på. 

Jeg fik mit 3. kejsersnit i december og her var det første gang at jeg oplevede et hurtigt vægttab, de andre gange gik der utrolig lang tid og jeg nåede slet ikke ned på min før gravid vægt. Men her sidst var jeg under min før gravid vægt i løbet af de første 3 måneder, så det er bare så forskelligt 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Et par dage efter jeg havde født havde jeg elefant ben og mega meget væske i kroppen.. Meget værre end da jeg var gravid.. 

Jeg havde næsten ingen væske da jeg var gravid, men der er godt nok kommet noget nu, men synes ikke det er helt vildt..... 

Hvor lang tid gik der før dit væske forsvandt ? 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lad være med at hænge dig for meget i vægten lige nu. 

Ved fx menstruation kan vægten springe med et par kilo +/- og din krop har lige nu gennemgået en fødsel hvor der farer hormoner rundt i kroppen og ja væskeophobning, som nogle af de andre er inde på. 

Jeg fik mit 3. kejsersnit i december og her var det første gang at jeg oplevede et hurtigt vægttab, de andre gange gik der utrolig lang tid og jeg nåede slet ikke ned på min før gravid vægt. Men her sidst var jeg under min før gravid vægt i løbet af de første 3 måneder, så det er bare så forskelligt 

Jeg ved godt jeg ikke burde hænger mig i vægten, men jeg har været igennem et stort vægttab inden graviditeten, så vægten har desværre fyldt en del hele vejen igennem graviditeten og det er min første graviditet hvor vægten ikke er steget helt vildt....

Men nå der er noken del væske i kroppen, nok også mere end jeg lige mærker..... Det er også mit 3 ks, første gang tabte jeg alt vægten i løbet af 4 mdr, 2 gang tabte jeg mig næsten ikke, menlevede også meget usundt, så det var nok min egen skyld 

Jeg håber vægten begynder at falde lidt de næste dage 

Anmeld Citér

10. oktober 2018

Camillos

Anonym skriver:

Jeg havde næsten ingen væske da jeg var gravid, men der er godt nok kommet noget nu, men synes ikke det er helt vildt..... 

Hvor lang tid gik der før dit væske forsvandt ? 

Jeg mener væsken kom 4-5 dage efter og forsvandt efter 1 uges tid igen... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.