Nu spørg jeg nok virkelig dumt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.993 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. oktober 2018

Anonym trådstarter

Men må børn gerne spise romkugler? Vi har lige lavet nogle, men kunne lige se der faktisk er alkohol i ROMessens.  Troede jeg faktisk ikke.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Men må børn gerne spise romkugler? Vi har lige lavet nogle, men kunne lige se der faktisk er alkohol i ROMessens.  Troede jeg faktisk ikke.  

Altså.... Min datter har da smagt romkugler ..  tænker ikke der er specielt meget alkohol i... 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Rosa-Sophia

Jeg ville også godt turde at lade min søn smage romkugler, gætter på at mængden af romessens er forholdsvis lille. 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Med mindre du har hældt meget store mængder ROM essens i, så ville jeg godt turde give børnene det. Man kan også blive FOR hysterisk med alting 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Anonym trådstarter

Der var 4 tsk ROM aroma i, som opskriften lød på  han har også smagt fra bageren før, for har faktisk aldrig vidst der var alkohol i ROM aroma. Har da spist trøfler hele mit liv  og må jeg så som gravid?  

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Janet1989

Anonym skriver:

Der var 4 tsk ROM aroma i, som opskriften lød på  han har også smagt fra bageren før, for har faktisk aldrig vidst der var alkohol i ROM aroma. Har da spist trøfler hele mit liv  og må jeg så som gravid?  

Ehm, trøfler og romkugler er da ikke det samme ? 

Anmeld Citér

9. oktober 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Ehm, trøfler og romkugler er da ikke det samme ? 

Jo i min verden er det.  Kalder det egentlig mest selv trøfler, men har indtrykket af, at der er mange på Sjælland der kalder det romkugler og ikke bruger ordet trøfler..  Eller måske har jeg bare mødt de få sjællændere der ikke gør  Kunne være sjovt at høre hvad en sjællænder herinde mener om den teori/det indtryk  men tænkte alle vidste hvad jeg mente når jeg skrev romkugler.. 

Anmeld Citér

9. oktober 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Selvfølgelig - lad du bare dem bare smage. Det er jo ikke en tår af en drink

Anmeld Citér

9. oktober 2018

Tine B

Ja, de må og ja du må.. 

Der er nærmest intet alkohol i.. Samme princip gælder med cider.. Min datter har drukket cider og jeg har drukket det som gravid. Min svigerfar, der er tørlagt alkoholiker drikker både cider og spiser romkugler med største fornøjelse.. 

Anmeld Citér

9. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Ja, de må og ja du må.. 

Der er nærmest intet alkohol i.. Samme princip gælder med cider.. Min datter har drukket cider og jeg har drukket det som gravid. Min svigerfar, der er tørlagt alkoholiker drikker både cider og spiser romkugler med største fornøjelse.. 

Okay  nu har de stået i køleren uden at blive rørt (heldigvis glemte han dem), til jeg lige kunne finde ud af om han og jeg måtte  Ville ikke give ham noget, som (måske) kunne være farligt. Havde bare aldrig overvejet der faktisk var en smule alkohol i romaromaen. Troede faktisk bare det var smag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.