Rejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Tak, den ting er der styr på. Min mand ‘er den’ på mindstemand og jeg styrer de store 

jeg hader mig selv for, allerede nu, at bekymre mig så meget. Dumt. 

Hvor lang er flyveturen..? Og hvornår rejser i fra dk på dagen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Hvor er I søde - og I har jo fuldstændig ret. Det siger min ratinalitet mig også. 

Hvordan sov jeres, som var så små, altså på flyveren? Man har jo ikke noget søde. Og vores lille fyr vil ikke sove i arm  

jeg pakker masser af snacks og noget. Yt legetøj. 

Og jeg prøver lige med et par dybe indåndinger også 

God idé at lade far tage over. Og så måske forsøge at “snakke lidt” med dig selv om, at der jo ikke sker noget farligt. Altså hverken et overtræt barn, en lur der springes over eller børnegråd, er noget der er skadeligt? Så skulle det komme så vidt, jamen så går det jo alligevel...

Vores datter sov lidt forskelligt - fx en lur i ankomsthallen i en klapvogn, en lur i bæresele da hun var den størrelse, en lur i voksiposen ... det afhang af alder, søvnrytme, flytidspunkt. Min erfaring blev, at selvom hun normalt aldrig ville sove nye steder/på andre måder/tidspunkter normalt, ja så faldt hun såmænd i søvn alligevel undervejs, de gange, hvor hun blev træt nok... Hendes livs første lur i en bæresele blev i Thailand ombord på en hoppende speedbåd i en alder af 9 måneder ... Det havde jeg ellers gerne svoret, ville være komplet umuligt ...

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Hvor lang er flyveturen..? Og hvornår rejser i fra dk på dagen.

Vi skal flyve 8.30 fra Hamborg. Der overnatter vi. Vi skal så være i lufthavnen 6.30 - jeg mener turen er omkring 5 timer ca

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

God idé at lade far tage over. Og så måske forsøge at “snakke lidt” med dig selv om, at der jo ikke sker noget farligt. Altså hverken et overtræt barn, en lur der springes over eller børnegråd, er noget der er skadeligt? Så skulle det komme så vidt, jamen så går det jo alligevel...

Vores datter sov lidt forskelligt - fx en lur i ankomsthallen i en klapvogn, en lur i bæresele da hun var den størrelse, en lur i voksiposen ... det afhang af alder, søvnrytme, flytidspunkt. Min erfaring blev, at selvom hun normalt aldrig ville sove nye steder/på andre måder/tidspunkter normalt, ja så faldt hun såmænd i søvn alligevel undervejs, de gange, hvor hun blev træt nok... Hendes livs første lur i en bæresele blev i Thailand ombord på en hoppende speedbåd i en alder af 9 måneder ... Det havde jeg ellers gerne svoret, ville være komplet umuligt ...

Du har ret.... alt er altid meget værre inde i ens hoved end i virkeligheden  men tak for, at du gav dig tid til, at fortælle mig det alligevel.  Er oprigtig glad for alle jeres svar! 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Vi skal flyve 8.30 fra Hamborg. Der overnatter vi. Vi skal så være i lufthavnen 6.30 - jeg mener turen er omkring 5 timer ca

Det er sleeet ikke et problem overhoved. 

Jeg har rejst til Thailand - 16 timer med tre stop med et blebørn. Når det er 5 timer behøver I jo slet ikke sove..? 

Sæt en film på og nyd turen. Før du ved det er du oppe og nede igen

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det er sleeet ikke et problem overhoved. 

Jeg har rejst til Thailand - 16 timer med tre stop med et blebørn. Når det er 5 timer behøver I jo slet ikke sove..? 

Sæt en film på og nyd turen. Før du ved det er du oppe og nede igen

Han ser slet ikke film og sådan endnu 

mer vi total old School eller ?? 

Han er jo kun liiiiige fyldt et år fire dage inden afrejse 

Anmeld Citér

8. oktober 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Han ser slet ikke film og sådan endnu 

mer vi total old School eller ?? 

Han er jo kun liiiiige fyldt et år fire dage inden afrejse 

Nej .. mine børn så heller ikke meget fjernsyn ved 1 år. Måske kan I downloade teletubbies til en ipad. De er ret fængende for den aldersgruppe.

Anmeld Citér

9. oktober 2018

Muffinmus

Vores har fløjet siden 4 mdr Ca og nogen ture er gået nemt, andre mere besværligt. 

De har ofte ikke so et ret meget, men så har vi lige rejst os op og er gået en tur op og ned af gangen, og nu findes der fine ipads med underholdning jo. 

Det man skal huske på er, at børn ikke kan trykudligne, derfor er landingen ofte træls pga ørepine, men til gengæld kan det afhjælpes lidt med et par rosiner, vingummier, vand eller lignende på vej ned.

Det skal nok gå, selv om man kan føle sig lidt brugt når man kommer på hotellet. 

Anmeld Citér

9. oktober 2018

Anonym trådstarter

Muffinmus skriver:

Vores har fløjet siden 4 mdr Ca og nogen ture er gået nemt, andre mere besværligt. 

De har ofte ikke so et ret meget, men så har vi lige rejst os op og er gået en tur op og ned af gangen, og nu findes der fine ipads med underholdning jo. 

Det man skal huske på er, at børn ikke kan trykudligne, derfor er landingen ofte træls pga ørepine, men til gengæld kan det afhjælpes lidt med et par rosiner, vingummier, vand eller lignende på vej ned.

Det skal nok gå, selv om man kan føle sig lidt brugt når man kommer på hotellet. 

Tak 

Anmeld Citér

9. oktober 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle, 

Her om en måneds tid skal vi til Egypten. 

Vi skal have vores tre børn med og bedsteforældre og min bror, hans kæreste og deres søn på halvanden. 

Vores mindste er lige fyldt er år når vi skaæ afsted. 

Nogen, som har prøvet at flyve og rejse med så lille et barn? Vores de store har været næsten tre når vi har været afsted. 

Jeg er faktisk pisse nervøs, for den flyvetur og rejsedag. Når han nu ikke kan sove ordentligt osv? Jeg kan allerede mærke sveden hamre ned af mig  

alle gode råd ønskes 

Vi har rejst meget med små børn. Fra de var 4 måneder har vi været afsted minimum 2 gange om året, og det er ALTID gået meget bedre end forventet. Har været bekymret hver gang, men de har klaret det så flot. Selv den ældste med kolik klarede flyveturen med minimal gråd. Sørg for at have lille dybe eller tæppe med op i flyet da der godt kan være lidt køligt. Derudover opridser jeg lige nogle ting vi har været glade for at have med i flyet: 

Yndlingsbamse 

Sutter, hvis ungerne bruger det 

Madkasse med lækre snacks 

Ipad og høretelefoner 

Pegebøger 

Andet underholdning som er nyt. Fx. Køb en ny bog, dukke eller hvad det nu kan være som i mener vil hitte

Am eller giv flaske når i letter og lander 

Rigtig god ferie 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.