Anonym skriver:
Jeg har tabt mig 27-30 kg for nogle år siden og var før sommeren nede på 58 kg (hvilket var liiiiige til den tynde side) Jeg er over sommeren blevet noget rundere og en del mere usund hvilket betyder, at vægten nu siger 65 kg. Jeg kan ikke se en ende på det. Siger hver dag, at jeg skal være sund og tilbage på sporet, men når aftenen falder på så kører jeg 500 g slik i skærmen på nul komma fem. Så snart den sidste lakrids har forladt mine tænder så får jeg dårlig samvittighed og et kæmpe selvhad for nu faldt jeg i igen!
Kan jeg ikke få nogle gode råd til, at slippe det her dårlige mønster?
Jeg har også været i gang med et stort vægttab, hvor jeg tabte 20 kg. Og det der hjalp mig var to ting:
1. at gå til diætist.. Så skulle jeg nemlig stå til regnskab for en, følte jeg.. Og derfor kunne jeg bedre tabe mig.. Vægttabet gik derimod i stå, da jeg stoppede hos hende..
2. at finde ud af, HVORFOR jeg gjorde de her ting.. Fx hvorfor jeg grovåd slik, når jeg var sammen med andre - det var fordi jeg ubevidst mente, at jeg burde have mindst ligeså meget som dem og helst også mere.. Sådanne ting tænkte jeg over, og da jeg fandt ud af, hvorfor jeg gjorde de her ting, så blev jeg også mere bevidst om, hvordan jeg skulle undgå det..
Fx tænkte jeg også ubevidst, at slikket jo ALDRIG kom på tilbud igen, så derfor skulle jeg købe store mængder hjem af det, når det var på tilbud (mente jeg jo).. Men da jeg fandt ud af, at jeg ubevidst tænkte sådan, sagde jeg hver gang til mig selv "nej stop! Det kommer på tilbud igen allerede i næste måned, så du skal ikke købe noget nu", hver gang jeg så det på tilbud.. Og det hjalp helt vildt, og hjælper stadig
Anmeld
Citér