Hjælp er desperat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.249 visninger
15 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg har tabt mig 27-30 kg for nogle år siden og var før sommeren nede på 58 kg (hvilket var liiiiige til den tynde side) Jeg er over sommeren blevet noget rundere og en del mere usund hvilket betyder, at vægten nu siger 65 kg. Jeg kan ikke se en ende på det. Siger hver dag, at jeg skal være sund og tilbage på sporet, men når aftenen falder på så kører jeg 500 g slik i skærmen på nul komma fem. Så snart den sidste lakrids har forladt mine tænder så får jeg dårlig samvittighed og et kæmpe selvhad for nu faldt jeg i igen! 

Kan jeg ikke få nogle gode råd til, at slippe det her dårlige mønster? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2018

Momselomse

Profilbillede for Momselomse
Anonym skriver:

Jeg har tabt mig 27-30 kg for nogle år siden og var før sommeren nede på 58 kg (hvilket var liiiiige til den tynde side) Jeg er over sommeren blevet noget rundere og en del mere usund hvilket betyder, at vægten nu siger 65 kg. Jeg kan ikke se en ende på det. Siger hver dag, at jeg skal være sund og tilbage på sporet, men når aftenen falder på så kører jeg 500 g slik i skærmen på nul komma fem. Så snart den sidste lakrids har forladt mine tænder så får jeg dårlig samvittighed og et kæmpe selvhad for nu faldt jeg i igen! 

Wow sikke et flot vægttab du har haft!!

Hvad gør du dig af tanker omkring dit indtag af slik? Keder du dig? Er du ked af det? Mangler du noget i dit liv?

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Anonym trådstarter

Momselomse skriver:

Wow sikke et flot vægttab du har haft!!

Hvad gør du dig af tanker omkring dit indtag af slik? Keder du dig? Er du ked af det? Mangler du noget i dit liv?

Jeg er ked af det - træt - stresset. Spiser rigtig meget på mine følelser men ikke kun de negative. Det kan også være hyggen i at spise, hvis det har været en god dag, hvis der er en anledning i det hele taget (og jeg er god tiæ at finde dem)

på det seneste skyldes det nok ag jeg er stresset, ikke glad for mit arbejde og sover ufattelig dårligt. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Stivdie

Anonym skriver:

Jeg er ked af det - træt - stresset. Spiser rigtig meget på mine følelser men ikke kun de negative. Det kan også være hyggen i at spise, hvis det har været en god dag, hvis der er en anledning i det hele taget (og jeg er god tiæ at finde dem)

på det seneste skyldes det nok ag jeg er stresset, ikke glad for mit arbejde og sover ufattelig dårligt. 

Kunne det evt være en idé, når sliktrangen melder sig, så at gøre noget helt andet? En mulighed var at gå en tur - motion afhjælper også stress. Hvis overskuddet (eller vejret) ikke er til en tur, så kunne et trick måske være noget så simpelt som at børste tænder? Slikket smager ikke lige så godt, hvis du lige har haft tandpasta i munden. Eller simpelthen bare gå tidligt i seng - det kan måske også afhjælpe lidt af tætheden?

Måske kan du bede kæreste/mand om at købe ind i en periode, så du ikke bliver fristet til at købe slik med. Det er lettere at tage sig sammen, hvis det absolut intet lækkert er i huset.

Til sidst vil jeg bare sige, at du bestemt ikke er alene. Jeg har smidt de knap 20 kg fra jeg fødte den lille, men mangler stadig 6-8 kg fra den store - som altså fylder 5 år lige om lidt... 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg har også været i gang med et stort vægttab, hvor jeg tabte 20 kg. Og det der hjalp mig var to ting:
1. at gå til diætist.. Så skulle jeg nemlig stå til regnskab for en, følte jeg.. Og derfor kunne jeg bedre tabe mig.. Vægttabet gik derimod i stå, da jeg stoppede hos hende..
2. at finde ud af, HVORFOR jeg gjorde de her ting.. Fx hvorfor jeg grovåd slik, når jeg var sammen med andre - det var fordi jeg ubevidst mente, at jeg burde have mindst ligeså meget som dem og helst også mere.. Sådanne ting tænkte jeg over, og da jeg fandt ud af, hvorfor jeg gjorde de her ting, så blev jeg også mere bevidst om, hvordan jeg skulle undgå det..
Fx tænkte jeg også ubevidst, at slikket jo ALDRIG kom på tilbud igen, så derfor skulle jeg købe store mængder hjem af det, når det var på tilbud (mente jeg jo).. Men da jeg fandt ud af, at jeg ubevidst tænkte sådan, sagde jeg hver gang til mig selv "nej stop! Det kommer på tilbud igen allerede i næste måned, så du skal ikke købe noget nu", hver gang jeg så det på tilbud.. Og det hjalp helt vildt, og hjælper stadig

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Babilooo

En ting der hjælper når man ikke vil køre slik ind foran skræmen... at der ikke er slik i hjemmet. Lad være med at lægge det i kurven i supermarkedet. 

Jeg begyndte i stedet et for slik at lave synde grønsags smoothies og massere af gullerodsstave  og agurkestave med dip til. 

Skift sofa-stening ud med et titurskort til en svømmehal og svøm en kilometer af gangen . Afsluttet med sauna. 

Skab noget kroppen kan lide og som afstresser. Du gøre den en kæmpe bjørnetjeneste med sukker og usunde ting. Det gør dit humør endnu dårligere. Jo flere grønsager du spiser og jo mere motion jo bedre humør. Det er en ond spiral at spise dårligt og så få det dårligt for så at spise endnu mere dårligt. 

Du kan også gå lange ture om aften i stedet for fx 3 timers Netflix 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Babilooo

Nå ja .. og så det åbentlyse råd : skift job 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Et sted at starte kunne være mængden. Hvis du skal synde så gør det med noget rigtig lækkert og i meget mindre mængde. Kvalitetschokolade eller hvad ved jeg. 500 gr er voldsomt meget - medmindre du har overdrevet meget for effekt.

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Et sted at starte kunne være mængden. Hvis du skal synde så gør det med noget rigtig lækkert og i meget mindre mængde. Kvalitetschokolade eller hvad ved jeg. 500 gr er voldsomt meget - medmindre du har overdrevet meget for effekt.

Jeg har overhovedet ikke overdrevet - det værste er at jeg ikke engang får ondt i maven af den mængde længere. 

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg har overhovedet ikke overdrevet - det værste er at jeg ikke engang får ondt i maven af den mængde længere. 

Start med hvorfor du i det hele taget har 500 g slik i huset .... hver dag 

evt psykologhjælp ...hvis du spiser for at få det bedre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.