Nogen der ved noget (sygemelding).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.499 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg er blevet sygemeldt fuldtid fra mit arbejde ufrivilligt. 

Dog bruger jeg meget tid på min Instagram og får sommetider tilbudt samarbejde løn/sponsorgaver for annoncering osv, som jeg jo plejer at indberette til skat osv. Overhovedet ikke fast løn eller noget i den stil; bare nogle samarbejder jeg får tilbudt i ny og næ. Men må man det når man er sygemeldt? Altså takke ja? Jeg får jo fuld løn mens jeg er sygemeldt, som normalt? Nogen der ved noget, eller hvor jeg kan læse om det? Eller skal min IG blot gå i stå? Det jo ikke et arbejde, men en hobby som er blevet lidt til et personligt brand. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er blevet sygemeldt fuldtid fra mit arbejde ufrivilligt. 

Dog bruger jeg meget tid på min Instagram og får sommetider tilbudt samarbejde løn/sponsorgaver for annoncering osv, som jeg jo plejer at indberette til skat osv. Overhovedet ikke fast løn eller noget i den stil; bare nogle samarbejder jeg får tilbudt i ny og næ. Men må man det når man er sygemeldt? Altså takke ja? Jeg får jo fuld løn mens jeg er sygemeldt, som normalt? Nogen der ved noget, eller hvor jeg kan læse om det? Eller skal min IG blot gå i stå? Det jo ikke et arbejde, men en hobby som er blevet lidt til et personligt brand. 

Når du modtager løn, uanset omfang, vil det vel blive opfattet som et bijob, og det er ikke lovligt at bijobbe under en sygemelding. Din arbejdsgiver kan nok ikke forventes at have forståelse for, at din instagram skal holdes i gang. 

Noget andet er - er du blevet tvunget til sygemelding mod din vilje? 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

serinasmor

Hvad er grunden til din sygemelding? 

Der kan godt være en mulighed for at du godt må lave dit bijob og ikke dit almindelige job, hvis dit almindelige job fx er fysisk hårdt og du derfor ikke må udføre arbejdet - men det betyder jo ikke at du ikke kan udføre dit bijob. 

jeg ville tage den med din fagforening  

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Drwhosaidthat

Nej, man må ikke bijobbe når man er sygemeldt. 

Og så bare lige en sidenote: 

man kan ikke blive sygemeldt ufrivilligt. Det er én person der kan sygemelde dig, og det er dig selv. Din læge eller jordemoder kan allerhøjst anbefale en sygemelding og din egen læge kan skrive en lægeerklæring såfremt dit arbejde udbeder sig en. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Tommelise

Er din sygemelding graviditetsrelateret ?

Hvis den er, så får din arbejdsgiver refusion fra 1. dag. 

Du skal virkelig passe på, inden du laver noget, som måske er socialt bedrageri.

Man må f.eks. heller ikke modtage fuld sygedagpenge OG samtidig have en lønindtægt. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når du modtager løn, uanset omfang, vil det vel blive opfattet som et bijob, og det er ikke lovligt at bijobbe under en sygemelding. Din arbejdsgiver kan nok ikke forventes at have forståelse for, at din instagram skal holdes i gang. 

Ja. Eller mod og mod. Har selvfølgelig interesse i at passe på mig selv. Men ja, er tvunget graviditets sygemeldt, pga bækkenløsning. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænkte der kunne være forskel på graviditets sygemelding og f.eks sygemeldt med stress osv.  Men tak for svar.. Så det sådan det er. Ville undersøge sagen inden jeg sagde ja. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hvad er grunden til din sygemelding? 

Der kan godt være en mulighed for at du godt må lave dit bijob og ikke dit almindelige job, hvis dit almindelige job fx er fysisk hårdt og du derfor ikke må udføre arbejdet - men det betyder jo ikke at du ikke kan udføre dit bijob. 

jeg ville tage den med din fagforening  

Jeg er sygemeldt pga bækkenløsning. Lægens ordre. Men ja, kan jo godt tage billeder. Mit arbejde er fysisk hårdt. 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Anonym trådstarter

Drwhosaidthat skriver:

Nej, man må ikke bijobbe når man er sygemeldt. 

Og så bare lige en sidenote: 

man kan ikke blive sygemeldt ufrivilligt. Det er én person der kan sygemelde dig, og det er dig selv. Din læge eller jordemoder kan allerhøjst anbefale en sygemelding og din egen læge kan skrive en lægeerklæring såfremt dit arbejde udbeder sig en. 

Jeg spurgte til deltid, der sagde hun at der ikke kunne blive tale om det, med mindre jeg ville have kroniske men resten af livet. Så ja, tvunget er måske et stærkt ord, for har selvfølgelig interesse i at passe på mig selv for fremtidens og mit barns skyld, men lad os så sige det sådan, at jeg ikke selv spurgte efter sygemelding og forsøgte at finde en anden ordning 

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Er din sygemelding graviditetsrelateret ?

Hvis den er, så får din arbejdsgiver refusion fra 1. dag. 

Du skal virkelig passe på, inden du laver noget, som måske er socialt bedrageri.

Man må f.eks. heller ikke modtage fuld sygedagpenge OG samtidig have en lønindtægt. 

Ja graviditets sygemeldt. Selvfølgelig ikke. Har jeg heller ikke drømt om at kunne finde på.  Det var derfor jeg ville undersøge sagen inden jeg sagde ja til noget. Og det er vel det samme med sponsor gaver ik?  Vil bestemt ikke snyde nogen.. Sagen er bare den, at jeg kan intet fysisk, men jeg kan godt tage et billede. Så snyder bestemt ingen på den front. Har heller ikke selv valgt at spørge om sygemelding. Det var en ordre. Men regler er regler og jeg skal ikke takke ja til at poste billeder for nogen hvis man ikke må 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.