Svigerfamilien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
IenFart skriver:

Husk dig selv på at de er fra en helt anden generation hvor man gjorde tingene anderledes og at vi er blevet klogere. Og så ind af det ene øre og ud af det andet.

Enig her!

Min veninde har lige fået sit første barn, som har en snært af kolik/forstoppelse.

Her sad vi den anden dag og snakkede med hende mor, som ku fortælle at man i "gamle" dag, plejede at stoppe et lille stykke sæbe op i babys numse, når de havde forstoppelse, fordi det hjalp på det. Vi sad begge og måbende, fordi det lød så oldnordisk, når nu man bare ka bruge microlax og alt muligt andet. Men sådan var det dengang, og det var de muligheder der var.

Heldigvis lære vi jo så længe vi lever, og jeg tænker at der er håb forude, hvis man går ind i en åben og venlig dialog. Næste gang er du jo forberedt, og din mand og dig, ka sætte nogle klare rammer sammen. I ka jo rolig sige, at I lige nu syntes det er svært at være nye forældre, og at i har brug for fred og ro til at gøre det på jeres måde. At hvis i får brug for gode råd, ska i nok spørge dem, og bruge det i ka bruge. 

Jeg havde også et for tideligt født, kolik barn, og nogle gang var det bare dejligt, at der lige var nogen andre, som ville tage lidt over, for ellers var jeg vist blevet lidt sindssyg og nærtagende. 

Mine svigerforældre, er de bedste i hele verden, men også bare meget anderledes og noget mere følsomme, end hva jeg selv er vokset op med. 

Jeg minder mig selv om, at min kæreste er formet ud fra den, og at det faktisk er ret så fantastisk. Dette gir mig så meget mere tålmodighed osv. Udover det, så elsker jeg dem overalt (næsten)

Så ja ind af det ene øre, og ud af det andet. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.