Jeg havde 3 forfærdelige fødsler og fik pk nr 4 gang. Jeg havde ingen problemer efterfølgende og tog hjem 4 timer efter jeg vågnede af narkosen. Jeg havde ingen smerter forneden og følte mig som mig selv i det område, hvor jeg var smadret de andre gange. Mælken løb fint til. Det er korrekt den kan være lidt langsommere om at løbe til ved et ks, men især for en førstegangs fødende. Det er i hvert fald hvad vi informerer om på barselsafd (Jeg har arbejdet der).
Der er undersøgelser der viser, at fordi baby ikke kommer ud i din bakterieflora forneden, så kan han/hun have et lidt dårlige immunforsvar. Men der er ikke meget viden omkring dette, så vidt jeg kan finde. Min nr 4 har nemlig døjet med rigtig mange ting, så jeg har overvejet om mit valg var “egoistisk”. Når der har været noget m hende, har min læge sagt “hun er jo også den eneste der er ks barn”. Min søsters tre børn har dog aldrig været syge og de er alle tre taget med ks, så måske min datter bare er et tilfælde eller lige hende der bekræfter det.
I dit tilfælde ville jeg ikke være i tvivl, jeg vælger dog selv at føde nr 5 vaginalt. Men ikke pga ovennævnte. Grunden er at jeg ikke kan bedøves og kom i fuld narkose, og jeg føler jeg mistede det øjeblik hun kom ud. Lige bagefter så var jeg egentlig bare glad for at jeg var sluppet for endnu en forfærdelig oplevelse, men efterfølgende har det alligevel gået mig på. (Og så er der også det faktum, at jeg måske kan gøre den forskel, at nr fem ikke får de samme maveproblemer etc.).
Jeg havde ikke engang brug for smertestillende bagefter, men andre har det helt modsat. Jeg tror ikke det er til at sige. Men du ved vel næsten, at hvis du føder vaginalt, at du så bliver helt smadret forneden igen med fysiske problemer ? Hvad er chancen for det. Døjer du allerede nu med problemer dernede. Og har fødslerne haft psykiske problemer efterfølgende for dig.
Ps At jeg kom i fuld narkose, sker ikke så tit. Jeg kan bare ikke bedøves desværre :0/
Anmeld
Citér