Risiko for graviditet 5 uger efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.408 visninger
20 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2018

Anonym trådstarter

min mand og jeg havde sex i går og ja, jeg ved  godt at vi burde bruge kondom indtil jeg har været til 8 ugers undersøgelse, men det har vi gjort de sidste par uger og det er Mega irriterende! Så i går “smuttede” det lige.

Jeg havde egentlig kun tænkt kondomet som beskyttelse mod infektioner og ikke som prævention, da det kun er 5 uger siden jeg fødte vores datter (som jeg ammer). Men her til morgen har jeg udflåd der er præcis som det plejer at være når jeg har ægløsning.. Det kan vel ikke passe? Man kan vel ikke blive gravid så hurtigt igen vel? 

Det har været en meget hård graviditet, så jeg ønsker på ingen måde at blive gravid lige foreløbigt.

Det skal siges at vi sidst blev gravide i første hug.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2018

Camillos

Anonym skriver:

min mand og jeg havde sex i går og ja, jeg ved  godt at vi burde bruge kondom indtil jeg har været til 8 ugers undersøgelse, men det har vi gjort de sidste par uger og det er Mega irriterende! Så i går “smuttede” det lige.

Jeg havde egentlig kun tænkt kondomet som beskyttelse mod infektioner og ikke som prævention, da det kun er 5 uger siden jeg fødte vores datter (som jeg ammer). Men her til morgen har jeg udflåd der er præcis som det plejer at være når jeg har ægløsning.. Det kan vel ikke passe? Man kan vel ikke blive gravid så hurtigt igen vel? 

Det har været en meget hård graviditet, så jeg ønsker på ingen måde at blive gravid lige foreløbigt.

Det skal siges at vi sidst blev gravide i første hug.

Du har jo altid ægløsning før din første menstruation... Og jo du kan sagtens blive gravid selvom du ammer.. 

Anmeld Citér

30. september 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ka sagtens blive gravid 5 uger efter en fødsel og chancen for det er ret så stor enda!!!

At amning sku fungere som beskyttelse, er en af de ældste myter, der findes. 

Jeg kender 2 der har fået børn, som har fået børn, indenfor 1 år af hinanden. Den ene har enda børn i samme klasse. Vh Stine 

Anmeld Citér

30. september 2018

Carina:-)

Min svigermor har børn med 10 mdr imellem .

Men det var også dengang hvor man troede ,,at hvis man strakte sig under graviditet,ville barnet få navlesnoren rundt om halsen....ligesom man troede at gravidet ikke kunne lade sig gøre imens man ammer. 

Intet af det har noget med virkeligheden at gøre - så du må have fat i lægen hvis du ikke ønsker psedoutvillinger. 

Anmeld Citér

30. september 2018

koeapabshicar

Selvfølgelig kan du blive gravid 5 uger efter fødslen. Nogle er endda ekstra fertile de første mdr efter. 

Amning er ikke prævention :-)

Jeg krydser fingre for du ikke bliver gravid når nu du ikke ønsker det. Håber det hele løser sig for dig 

Anmeld Citér

30. september 2018

Mort3

Du kn sagtens blive gravid, og ønsker i ikke baby nu, så har jeg kun et råd. Få fat i fortydelsespiller i en fart.

Håber alt det bedste. 

Anmeld Citér

30. september 2018

Anonym

Jeg havde min første mens 7 uger efter fødslen og helt regelmæssigt herefter. Jeg ammede også. Så jeg har vel haft ægløsning i 5-6 uger efter fødslen.

Amning og “nylig” fødsel er ikke nogen garanti. Det er helt sikkert de fleste, som ikke får ægløsning så hurtigt. Men der er altså også dem der gør. Og det er også helt normalt. 

Anmeld Citér

30. september 2018

migxher

Selvfølgelig kan du allerede blive gravid. Amning er ikke beskyttelse mod graviditet! Jeg fik menses 6 uger efter fødslen på trods af fuldamning hver time døgnet rundt. Og ægløsning kommer trods alt før menses. 
I er da for dumme at i ikke beskytter jer når i ikke ønsker en ny graviditet allerede. 

Anmeld Citér

30. september 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar!

Nej jeg vidste godt at amning ikke beskytter, men jeg troede virkelig ikke at kroppen ville være klar så hurtig efter! Jeg er jo helt nervøs nu, men jeg må jo teste om et par uger for at tjekke. 

Anmeld Citér

30. september 2018

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Selvfølgelig kan du allerede blive gravid. Amning er ikke beskyttelse mod graviditet! Jeg fik menses 6 uger efter fødslen på trods af fuldamning hver time døgnet rundt. Og ægløsning kommer trods alt før menses. 
I er da for dumme at i ikke beskytter jer når i ikke ønsker en ny graviditet allerede. 

Tak for din meget lidt konstruktive kommentar!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.