Pleje af kejsersnit sår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2018

Anonym

Englehud på, og blid massage flere gange dagligt. Jeg gjorde det fast ved toiletbesøg. 

Det er relativt sjældent der går infektion i, så hvis det ellers lukker sig som det skal, tror jeg ikke du har noget at frygte  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Englehud på, og blid massage flere gange dagligt. Jeg gjorde det fast ved toiletbesøg. 

Det er relativt sjældent der går infektion i, så hvis det ellers lukker sig som det skal, tror jeg ikke du har noget at frygte  

Tak ladies 

Det gav mere ro 

Fødselslægen sagde man bløder som en normale fødsel, selvfølge fordi moderkagen bliver jo fjernet, og så kan man bare ikke undgå at bløde

Anmeld Citér

2. oktober 2018

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Skal ha mit første kejsersnit om 3 uger 

Hvordan plejer i jeres kejsersnit sår? 

fik i infektion? 

hvor lang tid må i ikke løfte? 

Må ærlig indrømme jeg er skide bange 

Mit første kejsernit forløb fint, men ved mit andet kejsersnit der fik jeg fik stafylokokker i mit sår, jeg havde kun været hjemme i 12timer, da jeg pludselig blev meget dårlig, så jeg måtte desværre tage på sygehuset igen og jeg blev efterfølgende indlagt i 5 dage.

Anmeld Citér

5. oktober 2018

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Mit første kejsernit forløb fint, men ved mit andet kejsersnit der fik jeg fik stafylokokker i mit sår, jeg havde kun været hjemme i 12timer, da jeg pludselig blev meget dårlig, så jeg måtte desværre tage på sygehuset igen og jeg blev efterfølgende indlagt i 5 dage.

Yikes :/ lyder ikke sjovt

Anmeld Citér

6. oktober 2018

Ano18

Selvfølgelig bløder man  som ved en vaginal fødsel. 

Det sted på livmoderen, hvor moderkagen sad fast, vil der være et sår efter at moderkagen er væk. Man bløder så længe såret er åbent. Helingsprocessen tager et stykke tid, og kan vare helt op til 8 uger.

ift ar er det jo meget forskelligt hvordan udfaldet bliver. Jeg brugte noget specielt plaster, som skulle være beskyttende efterfølgende. Og så havde jeg købt sådan et “mavebælte” til at støtte maven bagefter. Det kan helt sikkert undværes, men jeg synes det var rart at føle, jeg gjorde noget og det gav mig en rar støtte - og psykisk, trak det i hvert fald min mave hurtigere sammen. 

Jeg tror faktisk bare jeg er heldig, jeg får rigtig fine ar, “det” får meget ros når jeg efterfølgende har vist maven frem til diverse læger. Man kan faktisk ikke se det, men efter jeg er blevet gravid igen så kan man ligesom fornemme en kant der.

jeg tog hjem med det samme og havde slet ikke ondt, så man kan også have det sådan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.