Hæmoride efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

En hæmoride forsvinder aldrig, når den først er opstået, ved mindre den fjernes kirurgisk eller ved hjælp af elastik (også hos læge). MEN du kan sagtens mindske symptomerne, så du ikke lægger mærke til den igen. Hvis du får hård mave eller føder igen, kan den samme hæmoride dog godt begynde at bløde eller gøre ondt igen.

Enebærsalve er genialt mod hæmorider og fåes i helsekostforretninger.

Det må jeg prøvet! Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2018

Anonym trådstarter

A38 skriver:

Jeg fik en rift efter fødsel, som gjorde at der var frisk blod efter toiletbesøg. Jeg læste af en blødende hæmoride ville “sprøjte” toilettet til med blod, mens en rift kun ville være i kummen eller på papiret - og derfor konkluderede jeg at jeg måtte have fået en rift fremfor hæmoride. Min erfaring er at jeg lod det være i et par uger (tror max der gik en eller to uger?) hvor jeg sørgede for at holde maven i gang med gode fibre og masser af vand, og til sidst gik det i sig selv.

Der er ikke meget blod og det ser ikke voldsomt ud, men det kan næppe være en rift efter snart 6 måneder. Jeg er syntes det ligner en hud-udposning som nogen gange kommer frem.. undskyld detaljerne

Anmeld Citér

29. september 2018

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det skal behandles. Du får nogle stikpiller og det er det, men du slipper nok ikke for at få en undersøgelse. Men det er helt normalt at have hæmorider efter en fødsel. God bedring 

Ok. Så må jeg få taget mig sammen og få ringet til lægen

Anmeld Citér

30. september 2018

Janet1989

Jeg døjer selv med en hæmoride ifm graviditet lige pt. 

Har selv brugt hæmorex creme mod den, det virker okay indtil videre. 

Har hørt at zinksalve eller enebærsalve også skulle virke. 

Men hvis den er kradsbørstig, så må du til lægen og få noget stikpille/salve-kombination  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.