Hæmoride efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.428 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2018

Anonym trådstarter

Efter/i forbindelse med fødsel har jeg fået en hæmoride. I starten gjorde det ret ondt ved toiletbesøg men efterhånden er det aftaget og det er efterhånden sjældent jeg bemærker den men nu er der så frisk blod igen ved toiletbesøg

Kan en hæmoride forsvinde af sig selv eller skal den behandles? Jeg vil helst undgå at skulle til lægen og vise den frem Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg fik også en hæmoride efter fødsel. 

Jeg ringede til lægen og fortalte det som det var. Han ville ikke se mig, da det slet ikke er usædvanligt efter en fødsel. Jeg skulle dog til konsultation hvis den ikke ville forsvinde 

om det er lige så “nemt” ved din læge er jo ikke sikkert. Men læger er jo vant til at se alt!  

Anmeld Citér

29. september 2018

Anonym

De kan godt forsvinde af sig selv, men den jeg fik efter fødslen har jeg stadig to år efter.  Ikke hele tiden, men den har det med at dukke op igen.

Hvis du lige har født, så vil din læge højst sandsynligvis sige at du skal vente og se tiden an, da de netop godt kan forsvinde af sig selv.

Anmeld Citér

29. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Efter/i forbindelse med fødsel har jeg fået en hæmoride. I starten gjorde det ret ondt ved toiletbesøg men efterhånden er det aftaget og det er efterhånden sjældent jeg bemærker den men nu er der så frisk blod igen ved toiletbesøg

Kan en hæmoride forsvinde af sig selv eller skal den behandles? Jeg vil helst undgå at skulle til lægen og vise den frem Hvad er jeres erfaringer?

Jeg fik et par stykker efter fødslen. Ring til din læge .. Hos mig fik jeg 2 præparater at smøre med og det hjalp.. Havde nemlig svært ved at holde mig ren efter toiletbesøg. 

Anmeld Citér

29. september 2018

Anonym

En hæmoride forsvinder aldrig, når den først er opstået, ved mindre den fjernes kirurgisk eller ved hjælp af elastik (også hos læge). MEN du kan sagtens mindske symptomerne, så du ikke lægger mærke til den igen. Hvis du får hård mave eller føder igen, kan den samme hæmoride dog godt begynde at bløde eller gøre ondt igen.

Enebærsalve er genialt mod hæmorider og fåes i helsekostforretninger.

Anmeld Citér

29. september 2018

A38

Jeg fik en rift efter fødsel, som gjorde at der var frisk blod efter toiletbesøg. Jeg læste af en blødende hæmoride ville “sprøjte” toilettet til med blod, mens en rift kun ville være i kummen eller på papiret - og derfor konkluderede jeg at jeg måtte have fået en rift fremfor hæmoride. Min erfaring er at jeg lod det være i et par uger (tror max der gik en eller to uger?) hvor jeg sørgede for at holde maven i gang med gode fibre og masser af vand, og til sidst gik det i sig selv.

Anmeld Citér

29. september 2018

God-mor

Anonym skriver:

Det skal behandles. Du får nogle stikpiller og det er det, men du slipper nok ikke for at få en undersøgelse. Men det er helt normalt at have hæmorider efter en fødsel. God bedring 

Anmeld Citér

29. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik en på størrelse med et vagtelæg. 

Jeg fik behandling. Skulle ikke vise den frem fik bare noget creme der gør at den trækker sig. 

Anmeld Citér

29. september 2018

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Jeg fik også en hæmoride efter fødsel. 

Jeg ringede til lægen og fortalte det som det var. Han ville ikke se mig, da det slet ikke er usædvanligt efter en fødsel. Jeg skulle dog til konsultation hvis den ikke ville forsvinde 

om det er lige så “nemt” ved din læge er jo ikke sikkert. Men læger er jo vant til at se alt!  

Ok. Jeg ser om min læge også vil udskrive noget uden undersøgelse

Anmeld Citér

29. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De kan godt forsvinde af sig selv, men den jeg fik efter fødslen har jeg stadig to år efter.  Ikke hele tiden, men den har det med at dukke op igen.

Hvis du lige har født, så vil din læge højst sandsynligvis sige at du skal vente og se tiden an, da de netop godt kan forsvinde af sig selv.

Der er gået et halvt år og jeg troede egentlig også den var gået væk, men det var den så desværre ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.