Forsikringsspørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2018

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ansvarsforsikring, men vær opmærksom på at de kigger på barnets alder og tingens værdi, så det er ikke sikkert, at det godkendes eller kan betale sig.

Tak det må jeg tjekke op på. Barnet er 8. Værdien er svær,  da den kan svinge fra 100-1000 i købspris , og ved ikke hvilken prisleje den ligger i.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2018

Anonym trådstarter

MorAugust2017 skriver:

Da en 13 årig cyklede ind i vores bil fik vi besked på at forældrenes indboforsikring skulle dække, de havde så ikke en men det er jo en anden sag

Må tjekke op på indbo , hvad den dækker. 

Anmeld Citér

26. september 2018

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Skaden skal dækkes af det andet barns indboforsikring, der derefter kontakter jeres indboforsikring for at rejse et krav (fordi det er den der indeholder jeres ansvarsforsikring).

Der kan dog være noget i forhold til barnets alder og omstændighederne hvor tingen blev ødelagt, og så afhænger jeres forsikringsdækning i øvrigt altid af jeres vilkår, hvilket ikke er de samme ved de forskellige selskaber, ofte ikke engang ved samme selskab (der kan være forskellige versioner af vilkårene) - ring og snak med dit forsikringsselskab, de er de eneste, der kan vejlede dig korrekt.

Så hvad gør vi så i denne situation , hvis det er det andets barns forsikring ? Ja kan selvfølgelig sagtens ringe til forsikringen men er i tvivl om det er overhovedet dækker . Så ville tjekke op inden jeg ringer op.

Anmeld Citér

26. september 2018

Hectar

Anonym skriver:

Tak det må jeg tjekke op på. Barnet er 8. Værdien er svær,  da den kan svinge fra 100-1000 i købspris , og ved ikke hvilken prisleje den ligger i.

Hvis det er under 1000 kr kan det højst sandsynligt ikke tjene sig at anmelde til indboforsikringen. Selvrisikoen vil i det fleste tilfælde være højere end det beløb.

Anmeld Citér

26. september 2018

Skouboe

Anonym skriver:

Så hvad gør vi så i denne situation , hvis det er det andets barns forsikring ? Ja kan selvfølgelig sagtens ringe til forsikringen men er i tvivl om det er overhovedet dækker . Så ville tjekke op inden jeg ringer op.

I ringer til jeres eget forsikringsselskab og forklarer, hvad der der sket. De skal nok vejlede jer - det gør de gerne. De skal nok forklare jer hvad I skal gøre - og om der overhovedet er dækning (erstatningsansvar og børn er lidt indviklet).

Og vær i øvrigt opmærksom på at hvis de kommer til at betale, bliver I opkrævet enten jeres selvrisiko, eller det beløb de har betalt. Det er altid det laveste. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.