Forsikringsspørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. september 2018

Anonym trådstarter

mit barn har idag ødelagt et andet barns egendel nede i skolen. En skade vi selvfølgelig skal dække men er barnet skade dækket ind under ens forsikring i sådan tilfælde ? I så fald hvilken forsikring ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2018

Tommelise

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg ville give forsikringsselskabet et ring.

Anmeld Citér

26. september 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Barnets ulykkesforsikring burde dække, det er vist et krav fra de fleste skoler idag at man selv tegner en ulykkesforsikring på arnet da skolens forsikring er sparet væk.

Anmeld Citér

26. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

En ulykkesforsikring er så vidt jeg ved til at dække hvis barnet selv kommer til skade. Det har ikke noget med ting at gøre. Når noget er smadret vil jeg gætte på det skal dækkes af jeres ansvarsforsikring som sædvanligvis hører under indboforsikringen. 

Anmeld Citér

26. september 2018

Rockertand

Anonym skriver:

mit barn har idag ødelagt et andet barns egendel nede i skolen. En skade vi selvfølgelig skal dække men er barnet skade dækket ind under ens forsikring i sådan tilfælde ? I så fald hvilken forsikring ?

Ansvarsforsikring, men vær opmærksom på at de kigger på barnets alder og tingens værdi, så det er ikke sikkert, at det godkendes eller kan betale sig.

Anmeld Citér

26. september 2018

MorAugust2017

Da en 13 årig cyklede ind i vores bil fik vi besked på at forældrenes indboforsikring skulle dække, de havde så ikke en men det er jo en anden sag

Anmeld Citér

26. september 2018

Skouboe

Skaden skal dækkes af det andet barns indboforsikring, der derefter kontakter jeres indboforsikring for at rejse et krav (fordi det er den der indeholder jeres ansvarsforsikring).

Der kan dog være noget i forhold til barnets alder og omstændighederne hvor tingen blev ødelagt, og så afhænger jeres forsikringsdækning i øvrigt altid af jeres vilkår, hvilket ikke er de samme ved de forskellige selskaber, ofte ikke engang ved samme selskab (der kan være forskellige versioner af vilkårene) - ring og snak med dit forsikringsselskab, de er de eneste, der kan vejlede dig korrekt.

Anmeld Citér

26. september 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg ville give forsikringsselskabet et ring.

Ja det var også min hensigt , men det må blive i morgen. Ville lige høre herinde så kunne jeg læse op i min forsikring inden opkaldt. 

Anmeld Citér

26. september 2018

Anonym trådstarter

solskinsliv skriver:

Barnets ulykkesforsikring burde dække, det er vist et krav fra de fleste skoler idag at man selv tegner en ulykkesforsikring på arnet da skolens forsikring er sparet væk.

Men mon ulykke dækker i forhold til skade på ting og ikke personskade ? Vi har jo så mange forsikringer men i tvivl om , hvilket jeg skal tjekke under.

Anmeld Citér

26. september 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

En ulykkesforsikring er så vidt jeg ved til at dække hvis barnet selv kommer til skade. Det har ikke noget med ting at gøre. Når noget er smadret vil jeg gætte på det skal dækkes af jeres ansvarsforsikring som sædvanligvis hører under indboforsikringen. 

Det var også det min tvivl kom, det er en skade på en ting og ikke person . Så er i tvivl hvilken forsikring jeg skal tjekke op under.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.