Jeres erfaringer med måltidskasser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.468 visninger
25 svar
6 synes godt om
25. september 2018

MorTil2Ugler

Jeg står i den situation hvor jeg synes det er en smule stressende at skulle finde ud af hvad vi skal have til aftensmad hver dag, samtidig med det også er mig der skal stå for vores madindkøb, så vi overvejer nu måltidskasser. 

Jeg har siddet og kigget lidt igennem mulighederne på nemtmåltid.dk hvor jeg har prøvet at  link slettet. der passer til vores lille familie  - Her er der virkelig mange muligheder, og jeg ved ikke rigtig hvilken leverandør jeg skal satse på at starte ud med. Er der nogle der kan anbefale nogle eller har gode/dårlige erfaringer med nogle typer af måltidskasser? 

På forhånd tak  

Mvh
Jeannie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2018

asphodel

Profilbillede for asphodel

Vi har prøvet to måltidskasser: Årstiderne var vi VIRKELIG utilfredse med. Grøntsagerne var af ringe kvalitet, og der var altid nogle af de "spændende" grøntsager, som de skiftede ud med kedelige agurker eller lignende, fordi de ikke lige havde bestilt nok til alle kunder. Jeg har hørt lignende kommentarer fra mine forældre og kolleger.

Skagen Food var af bedre kvalitet. Vi var som helhed OK tilfredse med dem, men vi regnede ud at det ville koste os 3-4 gange mere at købe via dem end at købe råvarerne ind selv, og det gad vi ikke betale for. 

Anmeld Citér

25. september 2018

MorTil2Ugler

Ja ok, det lyder måske en smule dyrt så... Når jeg kigger på priserne der findes, så synes jeg da ellers det virker til at man kan spare en del ? 

Har i stadig skagenfood eller? 

Anmeld Citér

25. september 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Vi har coops og er ret tilfredse med dem - den bliver leveret til tiden og der er mad nok. Synes også det meste er ok spændende og det er nemt at skift mellem de forskellige kasser, samt man kan se menuen et par uger i forvejen.

Vi er 2 voksne og 2 børn og der er fint mad i en kasse til 4 til at vi kan have 1-2 voksne gæster uden nogen går sultne fra bordet.

Synes også tidsforbruget er rimeligt ca 45 minutter pr aften og mindre hvis man springer lidt af tilbehøret over - vi har også gerne mad til 5-6 dagen, hvis vi bruger rester og evt. lidt ekstra kød

Anmeld Citér

25. september 2018

Rockertand

drabo skriver:

Vi har coops og er ret tilfredse med dem - den bliver leveret til tiden og der er mad nok. Synes også det meste er ok spændende og det er nemt at skift mellem de forskellige kasser, samt man kan se menuen et par uger i forvejen.

Vi er 2 voksne og 2 børn og der er fint mad i en kasse til 4 til at vi kan have 1-2 voksne gæster uden nogen går sultne fra bordet.

Synes også tidsforbruget er rimeligt ca 45 minutter pr aften og mindre hvis man springer lidt af tilbehøret over - vi har også gerne mad til 5-6 dagen, hvis vi bruger rester og evt. lidt ekstra kød

45 minutter er det, vi max.  bruger på at lave mad helt fra bunden?

Anmeld Citér

25. september 2018

Panther

Profilbillede for Panther
Rockertand skriver:

45 minutter er det, vi max.  bruger på at lave mad helt fra bunden?

Men man laver det vel også stadig helt fra bunden? Der er vel ikke præfabrikeret mad i kasserne? Eller tager jeg fejl af konceptet?

Anmeld Citér

25. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Panther skriver:

Men man laver det vel også stadig helt fra bunden? Der er vel ikke præfabrikeret mad i kasserne? Eller tager jeg fejl af konceptet?

Du tager ikke fejl. Vi kører også med dem fra Coop og alt laves fra bunden. Man får råvarerne i afstemte portioner og opskrifter.

Vi er på måltidskasser for at få inspiration til nye retter, da vi var rendt sur i vores normale madplaner. Og det har mest af alt været en succes.

Anmeld Citér

25. september 2018

LHS

Vi har prøvet årstiderne og det blev var ofte det samme og det var ok dyrt. Lækkert at alt er økologisk dog. Vi er lige gået i gang med at prøve at følge madplanen hos madforfattigrøve.dk. Der er indkøbsliste og opskrifter på hjemmesiden. Det virker nemt og overskueligt. Dog skal man selv handle.

Anmeld Citér

26. september 2018

Tvillingemor80

Vi har haft årstiderne over 1år nu og er meget tilfredse.. Meget grønt og varieret.. Og rigtig god service hvis noget mod forventning ikke er som det burde.. 

Anmeld Citér

26. september 2018

Tip!

Profilbillede for Tip!
Altid med dig min skat

Jeg har også fået måltidskasser fra årstiderne, og var fuld ud tilfreds. - friske råvare, og god og varieret kost. Der var altid rester.. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.