IenFart skriver:
Det kommer nok an på den enkelte. For dem jeg kender tror jeg det ville være bedre. Hvis de starter en praktik og bliver sat i udsigt, at der følger en fastansættelse senere og så opleve at virksomhederne trækker i land. Det er nedbrydende når det sker for mange gange.
Også så håber jeg ikke at folk bare går rundt derhjemme i lang tid, men at pengene kunne bruges bedre i forhold til at få folk ud i noget varigt. Nu er jeg ikke kommunal ekspert, så jeg ved ikke hvad mulighederne er.
Selvfølgelig er der virksomheder, der udnytter det. Og selvfølgelig er det træls at få at vide, at man ikke kan få det job, som man havde regnet med.
Men man kommer jo nok heller ikke udenom, at der kan være fleksjobbere, der viser sig ikke at kunne bestride det job, som de er blevet stillet i udsigt.
Efter reformen i 2013 er det blevet alt for svært at få en førtidspension, og der er desværre mange, der bliver visiteret til fleksjob, selv om de kun kan klare ganske få timer. Man kan endda blive visiteret til fleksjob, selv om man kun kan arbejde 50 minutter om ugen. Det er jo helt tosset.
Jeg er på en arbejdsplads med flere fleksjobbere. Den ene har kun 4 timer om ugen. På min arbejdsplads kan det godt lade sig gøre at finde et job på 4 timer, men mange steder er det for lidt. Mit job kan man slet ikke have, hvis man kun kan arbejde 4 timer om ugen.
Desværre er der mange, der går ledige længe.
Anmeld
Citér