Løntilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.642 visninger
16 svar
5 synes godt om
23. september 2018

Anonym trådstarter

jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skulle skrive.

sagen er den at jeg har været ledig i cirka et år efter endt uddannelse. Har haft et 3 mdr job i kundeservice som ikke har noget med min udd. at gøre. Jobcenteret i min by har så spurgt mig om jeg var interesseret i en praktik periode på enten 4 eller 8 uger. Det har jeg ikke noget imod da det er en god måde at vise en virksomhed hvem man er og hvilke kompetencer man besidder. De har nu fundet en praktikplads til mig men de vil ikke lægge resourcer i en praktikperiode “kun” de så gerne jeg også tog et løntilskud på 3 måneder - det er på et offentligt sted. Jeg bliver lidt frustreret over at jeg har søgt på selv samme arbejdsplads 3 gange inden for det sidste år og er slet ikke blevet taget i betragtning, dertil får jeg af vide at jeg jeg har nogle gode kompetencer og virker til at være en pige der vil fremad så de vil gerne have mig til samtale ang praktik/løntilskud. Dette sted har endvidere sat to stillinger op på en fuldtidsstilling og et barselsvikariat op de søger pr 1. oktober. Jeg føler mig virkelig snydt - må jobcenteret overhovedet sende en i praktik et sted de søger folk til job. Det virker som om jeg er god GRATIS arbejdskraft og har ærligt ikke sønderligt lyst til at være i løntilskud  er jeg helt gal på den?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2018

MoarMoar

Må du ikke søge jobbet når du er i løntilskud? 

Anmeld Citér

24. september 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

sagen er den at jeg har været ledig i cirka et år efter endt uddannelse. Har haft et 3 mdr job i kundeservice som ikke har noget med min udd. at gøre. Jobcenteret i min by har så spurgt mig om jeg var interesseret i en praktik periode på enten 4 eller 8 uger. Det har jeg ikke noget imod da det er en god måde at vise en virksomhed hvem man er og hvilke kompetencer man besidder. De har nu fundet en praktikplads til mig men de vil ikke lægge resourcer i en praktikperiode “kun” de så gerne jeg også tog et løntilskud på 3 måneder - det er på et offentligt sted. Jeg bliver lidt frustreret over at jeg har søgt på selv samme arbejdsplads 3 gange inden for det sidste år og er slet ikke blevet taget i betragtning, dertil får jeg af vide at jeg jeg har nogle gode kompetencer og virker til at være en pige der vil fremad så de vil gerne have mig til samtale ang praktik/løntilskud. Dette sted har endvidere sat to stillinger op på en fuldtidsstilling og et barselsvikariat op de søger pr 1. oktober. Jeg føler mig virkelig snydt - må jobcenteret overhovedet sende en i praktik et sted de søger folk til job. Det virker som om jeg er god GRATIS arbejdskraft og har ærligt ikke sønderligt lyst til at være i løntilskud  er jeg helt gal på den?

Du kan tilbyde dem en kontrakt på 3 mdrs løntilskud samt 3 mdrs rigtigt arbejde(vikariat agtigt)

Anmeld Citér

24. september 2018

Tommelise

Jeg ville sige ja til et job med løntilskud. Du får mulighed for at vise, hvad du kan, og så kan du måske komme i betragtning til et rigtigt job.

Anmeld Citér

24. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er så klamt som de der tilskudsstillinger bliver udnyttet. Jeg tror ikke på nogen måde de faste stillinger der kommer ud af det står mål med de tilskudsstillinger, som bare er ren udnyttelse og udgift for kommunen.

Anmeld Citér

24. september 2018

Tommelise

IenFart skriver:

Det er så klamt som de der tilskudsstillinger bliver udnyttet. Jeg tror ikke på nogen måde de faste stillinger der kommer ud af det står mål med de tilskudsstillinger, som bare er ren udnyttelse og udgift for kommunen.

Tja - jeg synes så, det er bedre end at gå derhjemme og lave ingenting.

Anmeld Citér

24. september 2018

IenFart

Tja - jeg synes så, det er bedre end at gå derhjemme og lave ingenting.

Ja, på den korte bane er det jo fint nok at komme ud og lave noget. På sigt er det da fuldstændig utilfredsstillende at komme ud i en kort periode og lægge en arbejdsindsats og forsøge at gøre et godt indtryk den ene gang efter den anden fordi arbejdsgiverne udmærket godt ved de ikke har tænkt sig at ansætte nogen.

Så vidt jeg ved optjener man heller ikke nogen goder eller fordele ved at være ude i de stillinger. Man giver sin arbejdskraft i lidt tid til ingen verdens nytte.

Anmeld Citér

24. september 2018

Tommelise

IenFart skriver:

Ja, på den korte bane er det jo fint nok at komme ud og lave noget. På sigt er det da fuldstændig utilfredsstillende at komme ud i en kort periode og lægge en arbejdsindsats og forsøge at gøre et godt indtryk den ene gang efter den anden fordi arbejdsgiverne udmærket godt ved de ikke har tænkt sig at ansætte nogen.

Så vidt jeg ved optjener man heller ikke nogen goder eller fordele ved at være ude i de stillinger. Man giver sin arbejdskraft i lidt tid til ingen verdens nytte.

Jeg er selv fleksjobber og har været i praktikker på ledighedsydelse. 

Det har så foreløbig ført til 2 fleksjob.

Anmeld Citér

24. september 2018

IenFart

Tommelise skriver:

Jeg er selv fleksjobber og har været i praktikker på ledighedsydelse. 

Det har så foreløbig ført til 2 fleksjob.

Dejligt for dig. Godt det ikke er dem alle som er skruppelløse.

Jeg er i familie med folk hvor det modsatte er sket gang på gang. Så min tillid til at det er et fåtal er ikke stor.

Anmeld Citér

24. september 2018

Rockertand

Anonym skriver:

Det er da bedre end ingenting. Vi har en god håndfuld gående på de betingelser, vi har billig arbejdskraft, og de har meningsfyldt arbejde. De ville aldrig komme i betragtning til de stillinger, vi ansætter i på normale vilkår, det er andre profiler, vi har brug for dér. Jeg undgår nok ikke at støde dig, når jeg siger, at du jo er bagud på point i det øjeblik, du kommer via kommunen, du er jo ikke en stærk, frisk spiller.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.