Anonym skriver:
jeg ved ikke lige hvor jeg ellers skulle skrive.
sagen er den at jeg har været ledig i cirka et år efter endt uddannelse. Har haft et 3 mdr job i kundeservice som ikke har noget med min udd. at gøre. Jobcenteret i min by har så spurgt mig om jeg var interesseret i en praktik periode på enten 4 eller 8 uger. Det har jeg ikke noget imod da det er en god måde at vise en virksomhed hvem man er og hvilke kompetencer man besidder. De har nu fundet en praktikplads til mig men de vil ikke lægge resourcer i en praktikperiode “kun” de så gerne jeg også tog et løntilskud på 3 måneder - det er på et offentligt sted. Jeg bliver lidt frustreret over at jeg har søgt på selv samme arbejdsplads 3 gange inden for det sidste år og er slet ikke blevet taget i betragtning, dertil får jeg af vide at jeg jeg har nogle gode kompetencer og virker til at være en pige der vil fremad så de vil gerne have mig til samtale ang praktik/løntilskud. Dette sted har endvidere sat to stillinger op på en fuldtidsstilling og et barselsvikariat op de søger pr 1. oktober. Jeg føler mig virkelig snydt - må jobcenteret overhovedet sende en i praktik et sted de søger folk til job. Det virker som om jeg er god GRATIS arbejdskraft og har ærligt ikke sønderligt lyst til at være i løntilskud
er jeg helt gal på den?
Det er da bedre end ingenting. Vi har en god håndfuld gående på de betingelser, vi har billig arbejdskraft, og de har meningsfyldt arbejde. De ville aldrig komme i betragtning til de stillinger, vi ansætter i på normale vilkår, det er andre profiler, vi har brug for dér. Jeg undgår nok ikke at støde dig, når jeg siger, at du jo er bagud på point i det øjeblik, du kommer via kommunen, du er jo ikke en stærk, frisk spiller.
Anmeld
Citér