Hvor meget er egentlig nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.022 visninger
11 svar
2 synes godt om
23. september 2018

Waller

Jeg er ved at blive en lille smule stresset. Jeg har termin om 6 uger. Børneværelset står ikke klar og vi mangler og få købt nogen ting.                                  Bla. En slyngevugge. Har hørt de skulle være uundværlige.. Men h ad gjorde man førhen. Og vil jeg virkelig give 1000 kr for sådan en..                                  trip trap stol med babyinsats.. skal.? Skal ikke?     Kravlegård.. mest fordi vi har det ret fodkoldt og fordi vi har hund.. Men hvor længe får vi den brugt?  Pusletaske. Jeg har købt sådan et pusleunderlag med mange gode store lommer i siderne. Er det ikke nok?  

Jeg syntes bare at det løber op hvis man skal have alt! Hvad kunne i ikke undvære til jeres babyer. Og hvad er musthaves ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2018

Skouboe

Når det er fodkoldt og i har hund, så er kravlegården en rigtigt god ide. Ellers lidt tøj, en pakke bleer, og måske en barnevogn. Pyt med værelset, baby ender alligevel med at sove hos jer det første stykke tid... Og resten kan I købe, når baby er kommet efterhånden som behovet opstår.

Anmeld Citér

23. september 2018

Helloo

Af alt det du skrev, mener jeg kun at kravle gården er nødvendig. 

Hul i at værelset ikke er færdig, altså medmindre baby ikke skal sove hos jer det første stykke tid.

Anmeld Citér

23. september 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Køb det når og hvis i får brug for det. Der er intet af det du nævner der er livsnødvendigt. Man kan sagtens købe det senere.

Anmeld Citér

23. september 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Waller skriver:

Jeg er ved at blive en lille smule stresset. Jeg har termin om 6 uger. Børneværelset står ikke klar og vi mangler og få købt nogen ting.                                  Bla. En slyngevugge. Har hørt de skulle være uundværlige.. Men h ad gjorde man førhen. Og vil jeg virkelig give 1000 kr for sådan en..                                  trip trap stol med babyinsats.. skal.? Skal ikke?     Kravlegård.. mest fordi vi har det ret fodkoldt og fordi vi har hund.. Men hvor længe får vi den brugt?  Pusletaske. Jeg har købt sådan et pusleunderlag med mange gode store lommer i siderne. Er det ikke nok?  

Jeg syntes bare at det løber op hvis man skal have alt! Hvad kunne i ikke undvære til jeres babyer. Og hvad er musthaves ?

værelset er ikke vigtigt at have stående før den lille kommer, de bruger det ikke i starten. 
Slyngen? Det er ikke sikkert at du får brug for den, ikke alle gør. 

Kravlegård, der kan du sagtens finde en brugt billigt, og ja, den kan være god. De kan jo også sove i den. 

Pusletaske synes jeg nu er god, så man kan pakke det hele ned et sted. Hvis du får et flaskebarn, også. 

Men slap du bare af, sørg for at have tøj og bleer. stofbleer. Butikker har også åben efter du har født.  

Anmeld Citér

23. september 2018

A38

Slyngevuggen er kun uundværlig, hvis du har t barn der ikke vil sove og som så gerne vil sove der  Så vent og se hvilket barn du får. Jeg ønskede mig også en slyngevugge, men min baby sover bare overalt og den er totalt unødvendig - for os! Du kan leje den et sted (kan ikke huske hvor) hvor du kan prøve ad om den er noget for jer eller købe den brugt på Reshopper, så det behøver ikke koste 1000 kroner.

Det vigtigste er et sted at sove, tøj til den lille og pusleting. Pusletaske er smart, men man kan sagtens bruge en alm. rygsæk. Højstol med babyindsats er heller ikke nødvendig. Jeg har i hvert fald ikke manglet det - men køber dog en nu hvor hun er 3 måneder og gerne vil sidde og kigge på os spise aftensmad.

Anmeld Citér

23. september 2018

Tine B

Slyngevugge har vi ikke brugt og tænker ikke at bruge det med lillebror heller..

Kravlegård købte jeg da vi fik ny hvalp og min datter var 4 mdr.. Før da havde vi ikke en, selvom vi havde hund. Havde blot et skumgulv og et legetæppe. Men jo, kravlegård kan være "nice to have" ikke "need to have". 

Højstol, vi fik vores i dåbsgave, brugte ikke babyindsats og savnede det ikke. Køber heller ikke til lillebror. 

Dit pusleunderlag er sikkert fint, du har nok en lidt stor taske liggende, som du kan bruge til ekstra skiftetøj hvis der ikke er plads i pusleunderlaget. 

Musthaves til en nyfødt herhjemme:

- Tøj str 50+56 (+ ulddragt, hue, vanter til barnevognen, evt voksi)
- puslebord
- barnevogn
- babynest (mange bruger bare liften fra barnevognen)
- babydyne
- bleer
- stofbleer
- skumklude
- creme til numsen
- Pulver til navlen (ikke nødvendig, men rart når den stinker)
- Ammeindlæg
- ammetoppe/ammebh
- autostol 
- legetæppe
- babybadekar (med indsats - mange finder det ikke nødvendigt)
- Dæmpet belysning til bleskift om natten
- sutter i ass. størrelser (hvis baby vil bruge sut)

Anmeld Citér

23. september 2018

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har ikke brugt en eneste af de ting du nævner, så “nødvendig” er nok en overdrivelse

Slyngevugge - sy en selv, køb brugt eller undvær som så mange andre...

Kravlegård - havde ikke behov. Baby lå på et lille blødt tæppe eller i sofa.

Babystol - man føder jo alligevel ikke en 6-måneders baby, så der er ret god tid til at finde en brugt på nettet inden foråret... eller en billig IKEA-model

Pusletaske - brug en almindelig taske eller sågar et stofnet, var ofte nok for mig. Pusleunderlag brugte jeg ikke.

God fornøjelse - der kan nemt gå helt sport i at undvære alt det såkaldt “nødvendige”  

Anmeld Citér

24. september 2018

Mette - Babyuniverset.dk

Jeg vil også sige, at du skal vente og se, hvad du får brug for. Med vores den første købte jeg helt vildt meget, inden baby kom - og jeg fik ikke brugt halvdelen!

Mangler du noget, når baby først er der, så kan du jo bestille online og få leveret indenfor et par dage. 

Anmeld Citér

25. september 2018

HeMakesMe

Tøj, stofbleer, bleer og en dyne... det var vel egentlig alt, hvad vi brugte den første måneds tid! Og så lige en babynest, fordi baby sov i vores seng imellem os om natten - men endte nu alligevel med at sove PÅ os næsten hele tiden både dag og nat!
En slyngevugge havde måske været god. Overvejer en til nr. 2 - men jeg vil sige vent og se, om behovet opstår. Måske får du en baby, der rent faktisk godt vil sove videre, når den bliver lagt ned. De findes eftersigende.

Baby sov i vores seng, badede i køkkenvasken uden sæbe og så videre - en helt lille kræver bare ikke særlig meget udstyr, så det behøver du ikke at stresse over!

Vi havde heller ikke fået købt tøj nok i str 50 (for hvad nu hvis baby var for stor til den størrelse...!), men da vi havde været til PKU smuttede far bare lige i Bilka og købte en håndfuld gode bodyer

... samtidig var noget af det, som jeg hyggede mig allermest med på barslen, altså at shoppe babyudstyr online. Det er meget nemmere at købe, når babyen er kommet ud og man finder ud af, hvad man reelt har brug for. Og det kommer lige til døren, så man ikke skal ud og slæbe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.