Min datter er sådan, på alle måder. Hun suger alt til sig, opfanger ALT, og husker alt. Hun er sindssyg skarp og er meget langt fremme udviklingsmæssigt. Hun er meget dårlig til at lukke af og har altid været det. Så hun brugte det første år af sit liv på at skrige, og skulle helst holdes hjemme. Hun kunne ikke rumme særlig meget.
Vi holder stadig alt for mange sanseindtryk fra hende, især ved sengetid. Et afslappende bad, den samme rytme etc. Nogle bruger afslapningsmassage, lyde osv. Jeg kan læse i har prøvet meget, men en accept her har også hjulpet - at det både er fantastisk med et barn der er sådan, men at det medfører andre ting. Og så tager det lang tid at finde frem til, hvad der fungerer. Vi har været heldige at gå hjemme med vores datter, hvilket har betydet meget.
Hendes velvære, søvn, dag afhænger af en stabil, rolig hverdag med en god søvn. Alt skal lidt gå op i en højere enhed og hvordan hun har det kan være nat/dag.
Det er dog blevet meget bedre, og hun er blevet bedre til at håndtere det, når det hele bliver for meget. Hun er så givende, sjov og fascinerende en lille pige, men har altid krævet lidt mere end sine søskende.
Jeg kan ikke komme m mange råd, andet end en fast rytme (og her ingen iPad etc), men lidt forståelse herfra 
Anmeld
Citér