Bacheloropgave med nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2018

Dorthe1986

Kath.E skriver:

Hej til alle herinde 

Jeg står i den glædelige situation, at jeg er gravid  med min skønne kæreste. Jeg har termin den 25. Marts 

Jeg læser statskundskab på 5. Semester, som jeg uden problemer kan afslutte, inden den lille kommer. Min tvivl opstår så nu ift. mit videre studieforløb. 

Er det optimistisk at fortsætte direkte på 6. Semester, og dermed sidde med et enkelt fag og min bachelor, efter baby er ankommet? Hvad er folks erfaring med studie og en lille ny? 

Jeg er meget i tvivl om, hvad der er det mest optimale i min situation, selvom det selvfølgelig er meget individuelt fra person til person 

knus herfra! 

Jeg fødte en måned før bacheloren skulle afleveres (havde sørget for at den var skrevet så godt som færdig) og to måneder efter var jeg oppe at forsvare den  jeg valgte at fortsætte på kandidaten umiddelbart bagefter men hvor jeg læste hjemmefra. Det gjorde jeg cirka et års tid. det var rockerhårdt men det gik og fortryder ikke måden jeg gjorde det på 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2018

Kath.E

KASS skriver:

Hvis du gerne vil på barsel, så ville jeg gøre det fra fødslen. Så er du udover tvivl om den sidste del af graviditeten og den første tid med baby.

Jeg syntes, at det var enormt svært at finde den rette studieplan ift. fødsel og barsel, når alle muligheder var åbne. Din termin ligger jo ret godt ift. hvornår man ellers ville gå fra, hvis man var i job. Jeg ville gå fra med god samvittighed, gå i svømmehallen, bygge rede og slappe af med alle de bøger, jeg ellers ikke har tid til læse, når pensum fylder.

Husk at tjekke op på reglerne hos Studievejledningen og SU. Det er noget bøvl med fødselsklip mellem BA og KA, og ellers kan der være problemer med retskravet. 

Ja, endnu en god pointe. 

Jeg har været i snak med min studievejledminh, og der skulle ikke være problemer 

Anmeld Citér

23. september 2018

Kath.E

Dorthe1986 skriver:

Jeg fødte en måned før bacheloren skulle afleveres (havde sørget for at den var skrevet så godt som færdig) og to måneder efter var jeg oppe at forsvare den  jeg valgte at fortsætte på kandidaten umiddelbart bagefter men hvor jeg læste hjemmefra. Det gjorde jeg cirka et års tid. det var rockerhårdt men det gik og fortryder ikke måden jeg gjorde det på 

Så det at sidde med selve opgaveskrivningen vil du synes er muligt, også med nyfødt? 

Tak for alle inputs indtil videre! 

Anmeld Citér

23. september 2018

Ena

Hej til alle herinde 

Jeg står i den glædelige situation, at jeg er gravid  med min skønne kæreste. Jeg har termin den 25. Marts 

Jeg læser statskundskab på 5. Semester, som jeg uden problemer kan afslutte, inden den lille kommer. Min tvivl opstår så nu ift. mit videre studieforløb. 

Er det optimistisk at fortsætte direkte på 6. Semester, og dermed sidde med et enkelt fag og min bachelor, efter baby er ankommet? Hvad er folks erfaring med studie og en lille ny? 

Jeg er meget i tvivl om, hvad der er det mest optimale i min situation, selvom det selvfølgelig er meget individuelt fra person til person 

knus herfra! 

Når mine bachelorstuderende kommer til mig og spørger efter min mening, råder jeg dem altid til at holde barsel og fokusere på og ikke mindst nyde deres nyfødte. Det er så vigtig en tid, og studiet løber ingen vegne. Dem, der alligevel vender tilbage lige efter fødslen fortryder - ikke fordi, det er hårdt, men fordi tiden med en nyfødt faktisk løber nogen vegne - alt for hurtigt. 

Anmeld Citér

24. september 2018

Kath.E

Ena skriver:

Når mine bachelorstuderende kommer til mig og spørger efter min mening, råder jeg dem altid til at holde barsel og fokusere på og ikke mindst nyde deres nyfødte. Det er så vigtig en tid, og studiet løber ingen vegne. Dem, der alligevel vender tilbage lige efter fødslen fortryder - ikke fordi, det er hårdt, men fordi tiden med en nyfødt faktisk løber nogen vegne - alt for hurtigt. 

Ja, min store bekymring er også, om jeg kommer til at fortryde det, hvis jeg nu bare gik igang med det samme.. der er mange ting, man skal tænke på ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.