Det er umuligt at svare på, for SKAL man, så kan man da godt. Men er det virkelig det værd vil jeg spørge?
Hvis jeg var dig ville jeg starte barsel når det nye semester starter i Februar, nyde roen det sidste stykke tid inden baby kommer - måske du alligevel sover dårligt allerede der, jeg led forfærdeligt af mavesyre og vågnede ofte om natten og måtte ud og drikke mælk
Og så ville jeg som minimum holde det semester fri, men nu man får SU-klippene gratis, så kan jeg kun anbefale at holde fri i 2. Så har i også ro på ifht indkøring i dagpleje/vuggestue når i når dertil næste efterår.
Får man en nem baby som gladeligt sover i sin barnevogn/vugge/whatever og der ingen bøvl er. Så ja, så har man da i starten meget "fritid" når baby sover. Men du kan også få et barn med kolik, du kan få fødselsdepression, du kan risikere at noget går galt ved fødslen og du mister en masse blod og ikke bare lige kan smutte hjem og læse lektier og skrive bachelor med det samme derefter og så risikere du at bruge et eksamensforsøg på den konto. Du kan også få et barn som mit der nærmest boede på mig de første 3 måneder, som i øvrigt ikke tog på, mange ammeproblemer.. havde knapt nok overskud til at gå i brugsen de første måneder. Det er så individuelt hvor meget overskud man har, man bruger også snildt mange vågne nattetimer på amning de første måneder, så det efterlader ikke nødvendigvis en med overskud til både at være mor og studerende samtidig.
Og så tænker jeg også: Hvorfor ikke bare nyde en barsel nu du har muligheden? I min optik er et barn så uendeligt meget vigtigere end om man nu lige bliver færdiguddannet i 2021 eller 2022.
Anmeld
Citér