Vågner om natten , gennemblødt af sved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.151 visninger
13 svar
3 synes godt om
19. september 2018

Anonym trådstarter

Hej

jeg har en dreng på 3 år, som vågner 4-6 gange om natten!! Han kalder på mig og sin far. Han er ikke ked af, men er tørstig.. det har han gjort nu i snart 7 mdr. 

og så er han gennemblødt af sved, og tøjet bliver skiftet 1-2 gange om natten. Han sover kun med undertøj. 

Er der nogen der kender noget til det?!

Han skal snart til 3 års kontrol , og har tænkt mig at nævne det for lægen!! 

Mvh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Hej

jeg har en dreng på 3 år, som vågner 4-6 gange om natten!! Han kalder på mig og sin far. Han er ikke ked af, men er tørstig.. det har han gjort nu i snart 7 mdr. 

og så er han gennemblødt af sved, og tøjet bliver skiftet 1-2 gange om natten. Han sover kun med undertøj. 

Mvh 

Ej hvor sjovt det samme gøre vores søn han er dog  3 år og 4 måneder - det er lige startet 

Jeg tænker Tiger spring, da han er også blevet sindsyg humørsvingende og holdt op med at spise ( det gøre han altid når han er i Tiger spring) - han vågner 3-3 gange og han bare skriger Mor og far! Han vil op, men får et nej så skal han ha vand.

Anmeld Citér

20. september 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Hej

Mvh 

Nævne det helt sikkert for lægen -  

Anmeld Citér

20. september 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville nævne det for lægen for at udelukke sygdom. Men ellers kan i måske sørge for han sover i naturlige materialer der lettere regulerer temperaturen? Det kan også være lagnerne skal skiftes. Naturlige materialer optager også vand bedre.  

I forhold til vand, så er vores datter kun 16 måneder, men hun har en kop med vand i sengen som hun selv tager og drikker af. I kunne stille et glas vand ved hans seng som han selv kan drikke af hvis han bliver tørstig om natten.

Anmeld Citér

20. september 2018

Carina:-)

Hvordan er han om dagen ? Også mere tørstig og svedende?

Jeg ville tage lægen ind over nu,da det er atypisk at svede så voldsomt at man beder om vand 4-6 gange om natten.

Jeg er type 1 og sveder meget og er meget tørstig når jeg ikke er velreguleret. 

Siger ikke det er det han fejler ,men jeg ville helt sikkert få lægen ind over nu især når det har stået på i flere mdr. 

Anmeld Citér

20. september 2018

NosaNosa

Jeg ville også lige nævne det hos lægen.

Og ellers ville jeg give ham en god dyne der kan regulere temperatur. Jeg tror altså også at madrassen er en vigtig faktor. Det samme med puden.

Kan han ikke bare sove med underbukser på? Vores datter sover kun i bodystocking og hun sparker altid dynen af selv. Hun er fin varm selvom vi endnu ikke har tændt op for varmen i hjemmet. 

Jeg foreslår også at i finder en kop som han kan have enten i sengen eller på et sengebord - så han selv kan lære at tage vand. 

Anmeld Citér

21. september 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Hvordan er han om dagen ? Også mere tørstig og svedende?

Jeg ville tage lægen ind over nu,da det er atypisk at svede så voldsomt at man beder om vand 4-6 gange om natten.

Jeg er type 1 og sveder meget og er meget tørstig når jeg ikke er velreguleret. 

Siger ikke det er det han fejler ,men jeg ville helt sikkert få lægen ind over nu især når det har stået på i flere mdr. 

Nej han sveder ikke så meget om dagen, det er mest om natten og synes ikke at han drikker meget vand. 

Og til natten er det kun en lille tår vand han drikker Hver gang ..

Anmeld Citér

21. september 2018

Anonym trådstarter

NosaNosa skriver:

Og ellers ville jeg give ham en god dyne der kan regulere temperatur. Jeg tror altså også at madrassen er en vigtig faktor. Det samme med puden.

Kan han ikke bare sove med underbukser på? Vores datter sover kun i bodystocking og hun sparker altid dynen af selv. Hun er fin varm selvom vi endnu ikke har tændt op for varmen i hjemmet. 

Jeg foreslår også at i finder en kop som han kan have enten i sengen eller på et sengebord - så han selv kan lære at tage vand. 

Jo det har vi også prøvet kun med underbukser Men han sparker dynen af, og så bliver han kold. Har prøvet forskellige puder/dyner .. 

Anmeld Citér

21. september 2018

Anonym trådstarter

NosaNosa skriver:

Det lyder som en god ide med en kop.. det må vi prøve.

han har fået tid til lægen i næste uge!! Vi må se om hun har noget at sige. 

Anmeld Citér

22. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores dreng sovet stort set ikke med dyne og har drikkedunk stående til natten. Han drikker også meget vand om dagen. 

Han har så nattøj på. 

Han fejler ikke noget. Men vores læge tjekkede for diabetes da stor tørst kan være et symptom på det. Det var det heldigvis ikke i vores tilfælde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.