Slik og en 3 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.712 visninger
15 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2018

Anonym trådstarter

Manden Og Jeg er heldigvis enige på næsten alle punkter når det kommer til børne opdragelse.

Men på et punkt gøre han mig rasende!

vi forældre er to slik dyr! Elsker elsker slik, vi har spiste så meget slik det er forfærdeligt - 

Jeg spiser det ikke så meget mere og har taget en tyrker  da alt det raffineret sukker er virkelig en dårlig ide, og jeg er ikke 22 år mere, samt er Jwg rædselslaget for diabetis. 

nu er det så vores 3 årig søn som selvfølge elsker slik, han får det sjældent, da vi vil ikke ha han bliver som os 

- Problemet er så han ved hvad det er nu, han er blevet så stor.

Og farmand går og spiser foran ham i hverdag, og han hyler og vil ha noget og min ellers rigtigt gode mand og far - Griner ad ham, og siger nej han skal lære han ikke altid kan få alt han vil ha?!

Dette punkt pisser mig virkelig af, fordi om jeg kom hjem med en marabou plade og ikke gav han vilde han flippe! Og lave en scene og siger jeg deler altid når jeg noget blah blah 

- Jeg ser en 3 årig der vil ha slik fordi han ved hvad det er, og så en far der driller ham, han ikke må få noget - 

synes i, ikke det ikke det ikke er fair overfor vores søn?

- Han må spise alt det slik ( det gøre han også) når vores søn er gået i seng.

jeg er sååå umenneskelig træt stød at høre vores søn hyle, hvergang far går med en slikpose, og spiser foran vores søn. Og fuldstændig ignorer hans råbe og skrig 

- mom shaming mødre hold jer væk tak  og dem der laver de vildeste konklustion  - Nogle gange der jeg læser tråde er jeg sinddsyg overrasket hvordan man kom fra A og lige pludselig er ved Z uden der står noget som helst i tråd starten om noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2018

Soonmom

Selvfølgelig er det ikke ok og stå at spise slik i hovedet på et barn der ved hvad det er , det gav i afkald på den dag han fik lov at smage.

Så må I gøre det skjult eller efter han er puttet

Anmeld Citér

19. september 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Synes bestemt ikke, at det er i orden, at din mand går og spiser sådan noget foran din søn, uden at din søn får noget..
Jeg kunne heller aldrig drømme om at gøre sådan noget foran hverken børn eller voksne.. Hvordan ville han have det, hvis du spiste noget lækkert foran ham, og han ikke måtte få noget? Har du spurgt ham om det?

Som du selv er inde på, så kan han spise alt det han vil, når sønnen er lagt i seng..

Og lige et andet input, så giver jeg dog også ret i det sidste, du skriver med at nogle kommer fra a til z uden det giver mening

Anmeld Citér

19. september 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvad sker der for ham.. ja, altså din mand. 

Det kan man da ikke!!

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Synes bestemt ikke, at det er i orden, at din mand går og spiser sådan noget foran din søn, uden at din søn får noget..
Jeg kunne heller aldrig drømme om at gøre sådan noget foran hverken børn eller voksne.. Hvordan ville han have det, hvis du spiste noget lækkert foran ham, og han ikke måtte få noget? Har du spurgt ham om det?

Som du selv er inde på, så kan han spise alt det han vil, når sønnen er lagt i seng..

Og lige et andet input, så giver jeg dog også ret i det sidste, du skriver med at nogle kommer fra a til z uden det giver mening

Jeg skriver det i tråden -

han vilde flippe om Jeg kom hjem med slik og han ikke  fik noget - Han vilde være rasende

Anmeld Citér

19. september 2018

Tommelise

Jeg synes helt klart, at din mand er galt på den. Han må vente, til jeres søn er lagt i seng.

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Hvad sker der for ham.. ja, altså din mand. 

Det kan man da ikke!!

Jeg kan hellere ikke forstår det - han er normalt ikke sådan overhovedet 

Vi har haft kæmpe skænderi over det, men han siger han skal lære han ikke kan få alt - 

synes bare det er så synd for vores lille 3 årig der ikke forstår det

Anmeld Citér

19. september 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg skriver det i tråden -

han vilde flippe om Jeg kom hjem med slik og han ikke  fik noget - Han vilde være rasende

Nå ja det fik jeg lige overset ..
Jamen så forstår jeg slet ikke, hvordan han ikke kan se det fra jeres søns synspunkt af.. Jeres søn føler jo, at han bliver uretfærdigt behandlet.. Jeg har selv som barn oplevet, at når vi fik slik om lørdagen, så blev der pludselig sagt nej til mig, fordi jeg havde spist for meget, men min søster og mine forældre sad og spiste videre.. Jeg blev SÅ ked af det, for jeg måtte ikke tage mere af den der store fælles slikskål.. Og det har blandt andet resulterede i, at jeg smugspiste slik, når de andre ikke var hjemme og så blev jeg overvægtig.. Og den dag i dag har jeg stadig den der "jeg skal have mindst ligeså meget som dig, og helst gerne mere"-trang, fordi jeg ikke vil føle mig snydt, fordi jeg følte mig snydt som barn..
Så det kan faktisk gå hen og give uheldige tendenser til jeres barn, når han bliver ældre.. Det kan du prøve at sige til din mand..
Og spørg ham også om, hvordan han ville føle, hvis han ikke fik noget - så kan han måske bedre sætte sig ind i det

Anmeld Citér

19. september 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hvis man spiser slik foran et barn må man være forberedt på at give et stykke eller to. Børn gør hvad deres forældre gør og spejler sig i handlingerne - ikke ord. 

Jeg synes det er virkelig dårlig stil og faktisk synd for jeres dreng. Han er 3 år ligesom min dreng og det er da en fuldstændig unødvendig konflikt at skabe ved at spise slik foran ham. Når man er tre år er man impuls styret - så synes faktisk virkelig det er synd. 

herhjemme elsker vi også slik, men vi spiser det altså først når vores søn sover. Er vi til fødselsdag, fest eller noget hvor der er slik og kage og sådan så laver vi aftaler med hvor mange han må få, og så må man tage kampen hvis/når han så vil have flere bagefter. Vi har dog sjældent konfliker når vi har lavet den slags aftaler. 

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Nå ja det fik jeg lige overset ..
Jamen så forstår jeg slet ikke, hvordan han ikke kan se det fra jeres søns synspunkt af.. Jeres søn føler jo, at han bliver uretfærdigt behandlet.. Jeg har selv som barn oplevet, at når vi fik slik om lørdagen, så blev der pludselig sagt nej til mig, fordi jeg havde spist for meget, men min søster og mine forældre sad og spiste videre.. Jeg blev SÅ ked af det, for jeg måtte ikke tage mere af den der store fælles slikskål.. Og det har blandt andet resulterede i, at jeg smugspiste slik, når de andre ikke var hjemme og så blev jeg overvægtig.. Og den dag i dag har jeg stadig den der "jeg skal have mindst ligeså meget som dig, og helst gerne mere"-trang, fordi jeg ikke vil føle mig snydt, fordi jeg følte mig snydt som barn..
Så det kan faktisk gå hen og give uheldige tendenser til jeres barn, når han bliver ældre.. Det kan du prøve at sige til din mand..
Og spørg ham også om, hvordan han ville føle, hvis han ikke fik noget - så kan han måske bedre sætte sig ind i det

Ja, det kan jeg sige til ham - Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.