Dårlige oplevelser med lægepersonale ved kejsers.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. september 2018

journalist2000

Hej alle,

Jeg er journalist på Information og overvejer at skrive en historie om kvinder, der har oplevet at blive behandlet dårligt af hospitalspersonalet/ikke at blive tage seriøst/skældt ud eller lignende, når de har bedt om akut kejsersnit. Hvis nogle har lignende oplevelser i forbindelse med at bede om planlagt kejsersnit, vil jeg også gerne høre dem.

Min interesse for emnet udspringer af en konkret historie, jeg har hørt fra en kvinde, der skulle tigge og bede om akut kejsersnit under en lang og kompliceret fødsel på Rigshospitalet, og som næste dag, da hun var indlagt på stuen, fik besøg af en af fødselslægerne, der skældte hende ud over, hvordan hun havde 'opført sig' under fødslen.

Hvis nogle har oplevelser, de gerne vil fortælle om, så skriv her eller på min mail nyr@information.dk

Bedste hilsener

Natalie Rosendahl

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2018

anonym12

Du må du godt høre min fødselsberetning.

Fredag morgen kl ca 6-7 stykker gik mit vand (uden veer). Vi kom til tjek på hvidovre efter frokost og blev sendt hjem igen (jeg mener vi fik et par ve stimulerende piller med, som ikke virkede). Næste dag blev vi indlagt, da piller ingen effekt havde på mig. Jeg fik lagt et drop (som i første omgang blev lagt forkert). 

Jeg fik noget vestimlerende i dropped og vist nok også antibiotika og så fik vi en vemonitererings maskine, som ikke virkede optimalt. Jeg fik min mand til at brokke sig gentagne gange (jeg var utryg ved at den ikke virkede) og tilsidst fik de den fikset. Vi kom ind på fødselsstuen og tudemarie (mig) fik en epidural, da jeg havde det meget svært med de der veer som vedroppet generede. Vi havde en super sød jordmor, som havde masser af tid. Vi fik sovet en times tid og jeg fik rebozo massage, men der skete ikke så meget. Søndag morgen fik jeg en ny jordmor, som også var sød, men nok lidt uerfaren. Der var ikke den vilde fremskridt og nu blev jeg scannet og der kom en ledende jordmor til, som mente vi skulle trække ham ned i mit bækken uden presseveer med en sugekop. 

Jeg gik i panik (fødslen var i forvejen ikke gået sådan som håbet, men jeg spillede boldt, så længe jeg var nogenlunde tryg og følte mig hørt). Jeg nægtede den sugekop og græd som pisket og bad om et KS. Jeg følte ikke hende den ledendejordmor hørte mig. Jeg er faktisk stadig mærket af det. Hun fik det værste frem i mig og jeg kunne slet ikke samarbejde. Jeg havde i forvejen været bange for at føde, men virkelig forsøgt at samarbejded (hvilket jeg godt kan så længe jeg føler mig hørt og er tryg). Jeg ved ikke hvor længe vi kæmpede (jeg kæmpede imod alt hvad jeg kunne), før der kom en fødselslæge og sagde at jeg fik mit KS. Et KS som jeg burde have fået et ja til allerede søndag morgen. Søndag formiddag var virkelig ubehagelig og meget utryg. 

Mit KS var en rigtig god oplevelse, også selvom jeg fik en rift på tarmen og de mistænkte en rift på min blære. Jeg følte mig helt tryg. Efterfølgende kom fødselslægen og sagde at vores dreng aldrig var kommet ud på naturligvis, hvilket gør mig sur over at jeg skulle ligge der og være utryg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.