Anonym skriver:
Jeg vil spørge jer søde brugere til råd. Jeg står som barnet i denne situation.
Min stedfar kom ind i mit liv, da jeg var spæd og boet hos os altid. Han er gift med min mor og de har sammen 2 børn. Jeg har altid følt mig lidt udenfor og at der har været gjort forskel osv. Noget som jeg tydeligt har set efter vi alle er blevet voksne, men noget mine forældre nægter.
Han var også den jeg valgte til at føre mig op af kirkegulvet da jeg blev gift, og ser ham som min far.
Jeg har ikke kontakt med deres 2 fællesbørn, af forskellige årsager, bla at de har udnyttet mig en del, da jeg begyndte at sige fra, blev jeg skubbet helt ud i kulden.
En dag sidder jeg så og snakker med mine forældre, og de kommer så ind på det her med arv osv når de engang dør.
Da min fars (ikke biologisk) bedste døde, arvede oldebørnene et lille beløb hver, vi var kun 2 dengang, og hun gjorde ikke forskel på biologisk og ikke biologisk
min farmor (ikke biologisk) er den som altid har været min farmor (haft yderst sparsom kontakt til min biologiske farmor, og altid omtalt hende og min biologiske far ved navn) men min farmor har altid behandlet mig og mine forældres 2 fællesbørn ens.
Da vi så sidder og snakker gør de det meget klart atnår tid kommer, arver vi hver 1/3 fra min mor og de 2 andre 1/2 hver fra vores far. Trods at dette nemt kan ændres i et testamente som de uanset vil lave.
Jeg er ligeglad med penge og mine forældre har ikke en masse at arve, for mig er dette en tilknytningssag. Men at de sad på den måde som at jeg ikke var hans barn gjorde virkelig virkelig ondt.
Jeg ønsker ikke at virke nærtagende eller grådig, men dette gjorde at jeg igen følte mig udenfor, og at de lige satte . Ved at jeg ihvertfald ikke er hans barn og aldrig har været det.
Jeg er så ked og knust, og ved ikke hvordan jeg skal komme videre i det her. Mine forældre er glade for børnene og ser dem indimellem. Ved slet ikke hvordan jeg skal tage det her op og om jeg bør.
Nu forventer jeg ikke de dør de næste mange år, og der skal nok blive ballade med mine “søskende” til den tid. Mit problem er helt klar følelserne af svigt og afvisning og ikke at være god nok
Hvordan ville i andre tackle det hele
Jeg ved udmærket dette, ikke handler om penge for dig.
Men jeg er i den anden grøft med skilte forældre, og er så irriteret, at min fars kones børn skal arve efter min far, der har en masse penge 
De har en far, nej de ser ham ikke ofte, men de vil arve ham, og de børn kom første ind i vores liv, da de var teenager -
Jeg hader det, og synes ikke det er fair - Min far har ikke rigtigt et forhold til dem, men har højt sandsynligvis gjort det pga. nye konen vilde ha det
For mig handler det ikke om pengene, men mere et Princip, og jeg inderligt hader nye hans kone 

alt ved hende er frygteligt - hun har fuldstændig ødelagt mit forhold til min egen far