Jeg har haft nogle priviligerede sidste 7 år. Jeg har læst på uni, fået børn, været på barsel, alt det gode. Mit studie har tilladt stor fleksibilitet, og bortset fra lidt frivillig arbejde, har mit fokus primært været familien. Jeg har desuden været sygemeldt med depression, og er pt i forløb hos psykolog pga netop depression og angst. Her er det også kommet frem, at jeg er kronisk stresset og har været det i mange år nu. Selvom jeg har været rigtig meget hjemme og med selvstudium, har der været ufattelig meget psykisk pres, som har sat sig som det her kronisk stress. Kronisk er så meget sagt, men ved varende er måske et bedre ord. Det er stressorer jeg ikke kan komme af med, da det bl.a. Vedrører min x.
Depression er også en tilbagevendende ting. Jeg har været i praktik under mig studie men havde en hel håndfuld sygedage, dels fordi jeg uheldigvis blev ramt af influenza, og dels pga psyken. Derfor blev min praktik forlænget.
Nu er jeg færdig med alt det studieting, og skæbnen vil jeg har fået drønmejobbet. Men jeg er allerede ved at gå i panik. En del af mig siger, at det måske faktisk vil hjælpe mig at komme ud af huset, gøre en forskel, have kontakt til andre og få struktur på min hverdag. Men en anden del af mig er bekymret. Jeg kommer til at være væk 6.30-17.00 de fleste hverdage. Derhjemme har jeg kæreste (som har mulighed for at aflevere og hente børn) og et familieliv.
For det første er jeg virkelig ked af jeg kommer til at se mine unger så lidt. Det kan gøre mig helt dårlig. For det andet er jeg bekymret for mit psykiske helbred. Jeg har haft rig mulighed for selvtid, hvilket har holdt mig nogenlunde oven vande, men den mister jeg nu med alle de timer væk.
Jeg er bange for jeg ikke kan klare et voksent arbejde..
Hvad skal jeg gøre?
Anmeld
Citér