Vilde Åbningstider i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.596 visninger
11 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2018

Anonym trådstarter

I min by er der en privat dagplejemor der annoncerer med åbningstider fra 5.30 til 18.30, fredag til 16. Hun skriver at hvert barn kun må være der 48 timer om ugen. Men hvem pokker vil have en dagplejer der har været på arbejde i så absurt mange timer ? 

Der kan jo sagtens være 2 børn allerede kl 5.30 og så tre andre til kl 18.30. Er det overhovedet tilladt ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2018

Mynewlife

Går ud fra dette er privat? I såfald bestemmer de jo selv.. Men ja det lyder godt no vildt at vælge det sådan. - fordi man kan jo i såfald risikere at skulle op 5.30 og først have fri SÅ sent  Uanset børn, må det da være hårdt. Men ja - lovligt er det. Så længe hvert barn kun er der 48 timer i ugen, max. 

Og nu så jeg lige at det var privat  

MEN ja. Hun får da nok nogle kunder ind. Men jeg ville også have mine betænkeligheder.... 

Anmeld Citér

15. september 2018

esioul

Anonym skriver:

I min by er der en privat dagplejemor der annoncerer med åbningstider fra 5.30 til 18.30, fredag til 16. Hun skriver at hvert barn kun må være der 48 timer om ugen. Men hvem pokker vil have en dagplejer der har været på arbejde i så absurt mange timer ? 

Der kan jo sagtens være 2 børn allerede kl 5.30 og så tre andre til kl 18.30. Er det overhovedet tilladt ?

er hun mon nystartet og under pres for at finde børn? 

Anmeld Citér

15. september 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg synes det er fint at der er nogen som prøver at tilgodese forældre som ikke kan hente kl. 16. Ja, det er lovligt, på EU-plan er det bestemt at den maksimale gennemsnitlige arbejdsuge er på 48 timer. Så det gælder også for dagplejeren. 

Anmeld Citér

15. september 2018

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Jeg synes det er fint at der er nogen som prøver at tilgodese forældre som ikke kan hente kl. 16. Ja, det er lovligt, på EU-plan er det bestemt at den maksimale gennemsnitlige arbejdsuge er på 48 timer. Så det gælder også for dagplejeren. 

Men dagplejemor har jo væsentligt mere end 48 timer. Det er kun børnene der ikke må være der over 48 timer, men kommer de forskudt for hinanden arbejder hun måske 60+ timer om ugen. 

Anmeld Citér

15. september 2018

Soonmom

Jeg synes det er super, og har selv overvejet det engang når/hvis jeg skal have en dagpleje

Anmeld Citér

15. september 2018

migxher

Det må være hårdt at være "på" I så mange timer. Det er man jo med små børn, på hele tiden. 

Selvfølgelig er det fedt med et pasningstilbud som tilgodeser forældre som eventuelt har skæve arbejdstider, men jeg ville nok være betænkelig i forhold til dagplejerens overskud med så mange arbejdstimer. Hvis hun nu har et barn som bliver afleveret 5:30-14:00 og et andet barn 9-18 giver det jo sygt mange arbejdstider.

Og ja så kan man jo også blive bekymret for om der er forældre der parkere deres børn der 48 timer om ugen. Men det er nok de absolut færreste, og derfor ikke lige min største bekymring i forhold til ordningen.

Anmeld Citér

15. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Astoria skriver:

13 gange 5 giver jo væsentligt mere end 48 timer. 

Anmeld Citér

15. september 2018

Anonym

Jeg tænker at det godt kan lade sig gøre. Det er slet ikke sikkert at vedkommende har 5 børn, ej heller at de går der i hele det mulige tidsrum.. 

Hvis en fx kommer kl 6 og resten 7:30 og tilsvarende mønster om eftermiddagen- så synes jeg egentlig det kan være en fin mulighed for at have alenetid med DP. Måske har hun også kun tre børn, man ved det ikke..

Anmeld Citér

16. september 2018

MoarMoar

Det er da et godt tilbud til dem som ikke kan nå at hente indenfor normale åbningstider. Børn der bliver afleveret meget tidligt, bliver måske afleveret sovende, og sover videre hos dagplejen.  Hun har jo ikke 4/5 børn i højt gear hele dagen. Så tænker hun stadig er god/overskud selvom hun har åben i mange timer. 

Som selvstændig bestemmer du jo selv hvor mange timer man vil arbejde. Min mand arbejder da nemt 12 timer i hverdagen og har stadig overskud til børnene om aften og han arbejder også altid i weekenderne. Hans arbejde er hans liv.

Det kan jo være denne dagpjeler elsker sit job og derfor ikke ser det som et problem at have børn i hjemmet hele tiden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.