Forventninger til dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2018

HvidSne

Jeg ved ikke, om jeg forventer for meget til min datters dagplejemor, så jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad I synes. 

Først: dagplejemor er sød ved min datter, som virker til at trives godt. Så er de vigtigste ting på plads.

Mit problem er, at dagplejemor fortæller meget lidt om min datters dag, og at hendes fokus næsten altid er på, om min datter har været nem og artig (hendes ord). Der er ikke rigtigt fokus på, om min datter har været glad, ked af, om hun har spist ordentligt, sovet pænt, og så videre. Jeg spørger ind til det, men dagplejemor virker tit irriteret over at blive spurgt. Det gælder også, hvis manden henter og spørger.

Jeg er glad for, at min datter er nem at passe - men jeg vil da gerne vide mere! Det føles jo mere som om, det handler om dagplejemors dag end min datters. 

Det skal nævnes, at min datter pt er det eneste barn i den dagpleje ud over en pige, som er i indkøring og er der 1 time dagligt, så det er ikke på grund af tidsmangel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2018

MoarMoar

Jeg tænker det er dagplejen’s måde at sige de har haft en hyggelig og dejlig dag, alt er gået godt, både sove, spise og lege 

Anmeld Citér

13. september 2018

HvidSne

MoarMoar skriver:

Jeg tænker det er dagplejen’s måde at sige de har haft en hyggelig og dejlig dag, alt er gået godt, både sove, spise og lege 

Det skulle man tro - men hun sagde det også, en dag hvor min datter kun havde sovet 45 minutter. Det fandt jeg først ud af, da jeg undrende nævnte næste morgen, at hun havde været meget træt hele eftermiddagen. 

Med nem og artig mener hun vitterligt bare, at min datter ikke har grædt eller gjort noget, hun ikke må.

Anmeld Citér

13. september 2018

Anonym

Hmm.. jeg ville også synes det var for vagt.

kan du ikke prøve at spørge ind til hvad de har lavet? Så kan det være hun fortæller lidt, og også kommer ind på enkeltstående episoder eller reaktioner? 

Jeg må indrømme jeg altid bliver skeptisk når jeg hører om dp’er der ikke virker til at se på børnene og deres trivsel - vi har nemlig selv haft en rigtig elendig dp der sked højt og flot på moderne læringsplaner og pædagogik. Det var stadig bare ren opbevaring hos hende. Med fri leg hele tiden, og irritation fra hendes side hvis de var kede af det. Hun kunne endda finde på at kalde umulige/trætte børn meget grimme termer når andre forældre kom og hentede.  Behøver jeg nævne hun blev fyret? 

Anmeld Citér

13. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Måske lægger du noget andet i brugen af ordet artig end hun gør. Du tolker det som om hun fortæller om din datter har opført sig ordentligt. Men det kan vel egentlig også bare være hendes måde at sige at det er gået godt og der ikke har været noget nævneværdigt.

Men derfor burde hun selvfølgelig godt kunne diske op med lidt flere detaljer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.