Flyvetid og lur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2018

Skouboe

Vi har også været den familie, hvor det ene barn blev puttet stort set efter et skema, og som bare ikke kunne puttes andre steder, fx i en klapvogn. Prisen for at tage det mere afslappet, var et overstimuleret barn, der skreg stort set fra 17 til 23, medmindre der var en forælder, der gik med ungen på armen, og så snart man stoppede begyndte skrigeriet igen, og så er det bare ikke det værd. Så er der ingen der får nogen god ferie.

Jeg ville være ærlig overfor dem, og fortælle at I er til en mere ustruktureret ferie, så det måske er bedre at I rejser sammen, når ungerne er blevet lidt ældre.

Jeg tænker at man kommer langt med lidt forståelse fra begge sider.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man kan komme rigtig galt afsted med, at rejse med venner (snakker af bitter erfaring).

Man kan sagtens flyve på skæve tidspunkter. Vores har bare sovet i flyvet, bussen på vej til hotellet eller tidligt i seng om aften.

Hvis de allerede har så kraftig en holdning ville jeg nok bakke ud og sige, at I kan rejse på et andet tidspunkt eller holde det nede til en weekend i Danmark.

Anmeld Citér

13. september 2018

AlwaysAno

Jeg forstår godt den anden familie- jeg er selv sådan en forælder. Nu er mine knap 3 og 4 så de sover ikke om dagen længere men vi har ALTIS overholdt deres sengetider og indrettet os efter det. Vi har 1 gang prøvet at flyve kl 6. Det fungerede bare slet ikke. Vi kæreste hjemmefra kl 02, og ingen af børnene sov i bilen. De var helt umulige resten af den dag hvor de klatvis sov hist og her... 

jeg tror det er det absolut sundestes for børn at deres rutiner bliver overholdt- også selvom det er ferie.

Anmeld Citér

13. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
AlwaysAno skriver:

Jeg forstår godt den anden familie- jeg er selv sådan en forælder. Nu er mine knap 3 og 4 så de sover ikke om dagen længere men vi har ALTIS overholdt deres sengetider og indrettet os efter det. Vi har 1 gang prøvet at flyve kl 6. Det fungerede bare slet ikke. Vi kæreste hjemmefra kl 02, og ingen af børnene sov i bilen. De var helt umulige resten af den dag hvor de klatvis sov hist og her... 

jeg tror det er det absolut sundestes for børn at deres rutiner bliver overholdt- også selvom det er ferie.

Det afhænger vel af om man har børn der kan tilpasse sig? Jeg mener at nogen børn kan ikke afvige imens andre kan, og det er vel ok? Men så er det vel også ok at sige at man ikke har lyst til at rejse sammen? 

Anmeld Citér

13. september 2018

Anonym

Jeg forstår den anden familie Vi var på ferie for førsge gang denne sommer med vores toårige, og alle sagde "børn tilpasser sig så nemt" vi valgte at flyve på et skævt tidspunkt pga priserne. 

Vores barn ville så bare ikke sove.. hvilket resulterede i et overstimuleret barn, der skreg sig i søvn i flyveren og vi brugte de første 3 dage af ferien på at få en nogenlunde søvnrytme, så hun kunne overskue aktiviteter.

Vi havde regnet med bare at kunne putte hende på farten (har aldrig været et problem i dk) men hun skreg og græd som pisket og kastede sig rundt -igen indtil hun gik omkuld af udmattelse. Nøj det var ikke sjovt at gå tre kilometer hjem til hotellet i 28 graders varme med et ulykkeligt barn i armene..

Hun kunne kun sove på et mørklagt hotelværelse i vores seng, imens vi holdte hende i hånden. Hun vågnede hvis bare vi slap for at gå på toilettet. (Igen -hjemme putter vi og så vågner hun efter to timer) om aftenen kunne vi lige få 1-2 timer alene på altanen, men resten af natten skulle vi holde i hånd for at hun kunne sove..

Vi kunne faktisk kun være ude sammenlagt 2-3 timer om dagen og aldrig i streg, før hun blev overstimuleret. Det kom mega meget bag på os, og det meste af ferien foregik på hotelværelset for at vi kunne holde det ud.

Har de mon været på ferie før og fået de her (bitre) erfaringer? Jeg er glad for at vi ikke rejste med nogen, der forventede noget af os. Og vi skal ikke på sådan en ferie igen, før vi har børn, der ikke sover middagslur. 

Jeg ville aldrig blive sur over at folk ikke ville rejse med os pga vi ville være så bundet. Tag en snak om det, men lad være med at dømme deres forestillinger som forkerte -de kender immervæk deres børn bedst

Evt hvis alle gerne vil på ferie det samme sted, kan i aftale at i bare ses 1-3 gange på den uge og resten af tiden er i på hver jeres ferie?

Anmeld Citér

13. september 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg har tendens til at være som jeres vennepar ift børnenes søvn. Vi flyver dog, når det passer os uden hensyn til unger. Jeg øver mig i at være mere fleksibel.

Denne sommer var vi afsted med to vennepar. Den mindste plejede at sove inde i vores seng til middag derhjemme, men det lavede vi selvfølgelig om (selvom det var svært i mit hoved og mave), fordi vi alle sammen skulle have en god ferie. Det betyder vildt meget for mig, at mine dejlige venner også gjorde en indsats for at gå på kompromis.

Jeg ville til gengæld heller ALDRIG blive sur, hvis de bare stille og roligt sagde, at de ikke havde lyst til ferie på de præmisser..

Anmeld Citér

14. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg forstår den anden familie Vi var på ferie for førsge gang denne sommer med vores toårige, og alle sagde "børn tilpasser sig så nemt" vi valgte at flyve på et skævt tidspunkt pga priserne. 

Vores barn ville så bare ikke sove.. hvilket resulterede i et overstimuleret barn, der skreg sig i søvn i flyveren og vi brugte de første 3 dage af ferien på at få en nogenlunde søvnrytme, så hun kunne overskue aktiviteter.

Vi havde regnet med bare at kunne putte hende på farten (har aldrig været et problem i dk) men hun skreg og græd som pisket og kastede sig rundt -igen indtil hun gik omkuld af udmattelse. Nøj det var ikke sjovt at gå tre kilometer hjem til hotellet i 28 graders varme med et ulykkeligt barn i armene..

Hun kunne kun sove på et mørklagt hotelværelse i vores seng, imens vi holdte hende i hånden. Hun vågnede hvis bare vi slap for at gå på toilettet. (Igen -hjemme putter vi og så vågner hun efter to timer) om aftenen kunne vi lige få 1-2 timer alene på altanen, men resten af natten skulle vi holde i hånd for at hun kunne sove..

Vi kunne faktisk kun være ude sammenlagt 2-3 timer om dagen og aldrig i streg, før hun blev overstimuleret. Det kom mega meget bag på os, og det meste af ferien foregik på hotelværelset for at vi kunne holde det ud.

Har de mon været på ferie før og fået de her (bitre) erfaringer? Jeg er glad for at vi ikke rejste med nogen, der forventede noget af os. Og vi skal ikke på sådan en ferie igen, før vi har børn, der ikke sover middagslur. 

Jeg ville aldrig blive sur over at folk ikke ville rejse med os pga vi ville være så bundet. Tag en snak om det, men lad være med at dømme deres forestillinger som forkerte -de kender immervæk deres børn bedst

Evt hvis alle gerne vil på ferie det samme sted, kan i aftale at i bare ses 1-3 gange på den uge og resten af tiden er i på hver jeres ferie?

Jeg forstår også, at det nu engang er sådan de er på ferie, men vi kan bare ikke forene os med, at det nu også ser ud til at blive vores ferie.

Jeg har måske lidt svært ved at forstå, at børns lure skal fylde så meget. Er det ikke i mange (selvfølgelig ikke alle) tilfælde, hvad man gør det til? Vores børn er da heller ikke altid lutter lagkage, men vi får da for det meste det hele til at passe sammen alligevel.

Vi må sætte os ned hjem og få en gevaldig snak om, hvordan vi på en pæn og velovervejet måde kommer ud af ferien i år, og så eventuelt foreslå, som nogen skriver, at tage afsted sammen når børnene er blevet ældre 

Og nu har jeg selvfølglig citeret dig, men det er egentlig lidt et generelt svar til alle de andre også.

Anmeld Citér

14. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg forstår også, at det nu engang er sådan de er på ferie, men vi kan bare ikke forene os med, at det nu også ser ud til at blive vores ferie.

Jeg har måske lidt svært ved at forstå, at børns lure skal fylde så meget. Er det ikke i mange (selvfølgelig ikke alle) tilfælde, hvad man gør det til? Vores børn er da heller ikke altid lutter lagkage, men vi får da for det meste det hele til at passe sammen alligevel.

Vi må sætte os ned hjem og få en gevaldig snak om, hvordan vi på en pæn og velovervejet måde kommer ud af ferien i år, og så eventuelt foreslå, som nogen skriver, at tage afsted sammen når børnene er blevet ældre 

Og nu har jeg selvfølglig citeret dig, men det er egentlig lidt et generelt svar til alle de andre også.

Og det er jo helt fair at i ikke vil ferie på den måde

Jeg har også tænkt at det er, hvad man gør det til, men det var virkelig et chok at hun intet kunne rumme. Det var nærmest som om vi havde et andet barn med på ferie. Og det gjorde ondt at se hende så ulykkelig døgnet rundt pga søvnmangel, hvorfor vi også endte med at isolere os så meget til sidst. Det var faktisk ret øv for alle 

Men som du nok også kan se, så har ingen her skrevet at de ville blive sure hvis deres venner havde aflyst pga de selv er begrænset af lure og skemaer  så tænker helt bestemt at jeres venner vil forstå det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.