Blespand eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2018

Black Rose

Her har vi en dreng på 8 uger. Vi bruger bare en almindelig pedalspand og bleposer. Tømmer pedalspanden morgen og aften og der lugter overhovedet ikke i rummet  De første par uger var der gevinst i næsten hver eneste ble, så der tømte vi også spanden om eftermiddagen, så poserne ikke kom til at ligge for længe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi brugte en de første 6 mdrer, men syntes det stank. 

Så gik vi bare over til små poser, også ku der snildt være bleer for en hel dag, som vi smed ud til aften. 

Efterfølgende lærte vores dp mor os et spare tip, som vi så fortsatte med at bruge indtil nr 2 var blefri. Når man havde tømt posen med rugbrød eller boller, ku man genbruge posen til brugte bleer. Smart for pengepungen og milijøet Vh Stine 

Anmeld Citér

12. september 2018

LM2402

Sasja94 skriver:

Hejsa!

Til alle jer der har eller har haft små børn. Vil I anbefale, at man anskaffer sig en blespand eller at man blot bruger de fine små, og billige, bleposer? :-) 

Det skal dog lige nævnes, at vores to pusleborde står på vores badeværelser. Vi har altså derfor ikke puslebord på selve børneværelset. 

På forhånd tak :-) 

Vi bruger de små bleposer (de grønne fra Føtex/Bilka), lukker dem godt til med knude og så smider dem i den almindelige affaldsspand, som bliver taget ud mindst en gang dagligt. Vi fravalgte blespand, da vi har mange venner og familiemedlemmer med børn som bruger blespand, og vi synes altid, at der har været (afførings-)lugtgener ved dem. Dette særligt, når børnene begynder på fast føde - specielt ved de med varme i gulvet er det slemt. Jeg har så også hørt, at poserne skulle være dyre, men det ved jeg ikke med sikkerhed 

Anmeld Citér

12. september 2018

100%anonym

Sasja94 skriver:

Hejsa!

Til alle jer der har eller har haft små børn. Vil I anbefale, at man anskaffer sig en blespand eller at man blot bruger de fine små, og billige, bleposer? :-) 

Det skal dog lige nævnes, at vores to pusleborde står på vores badeværelser. Vi har altså derfor ikke puslebord på selve børneværelset. 

På forhånd tak :-) 

Jeg havde ikke blespand. Heller ikke små fine bleposer. Tog en ganske almindelig skraldepose fra køkkenet og smed op i også ud i skakten  

Anmeld Citér

12. september 2018

Mortilah

Sasja94 skriver:

Det er lige præcis den tanke jeg har. Jeg syntes bestemt også de lugter! Så du brugte bare de små engangs poser, og smed ud efter hvert bleskift?

Ja! Simpelthen.. ud med det samme. Jeg hader lugten af plastikspand som har taget lugten af en lorteble

Anmeld Citér

12. september 2018

Baby17

Vi har en blespand og køber de billige poser til den i brugsen. Ved afføring putter vi det så også i en blepose inden den kommer i spanden. Ja, det lugter lidt sommetider når man åbner den, men det vil jeg hellere end at mit køkken skal lugte af lort. 

For med et kravle/gåbarn er det altså bare besværligt at gå udenfor hver gang 

Så jeg ville ikke undvære den 

Anmeld Citér

13. september 2018

Birthdaybaby

Vi har en pedalspand stående ved puslepladsen (i bryggerset), som tømmes hver eller hveranden dag. Jeg synes ikke at bleerne lugter, før de begynder på fast føde. 

Da vores datter gjorde det, begyndte vi at pakke bleerne i bleposer, og som udgangspunkt gå ud med de store bleer i skraldespanden med det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.