Blespand eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.897 visninger
16 svar
4 synes godt om
12. september 2018

Sasja94

Hejsa!

Til alle jer der har eller har haft små børn. Vil I anbefale, at man anskaffer sig en blespand eller at man blot bruger de fine små, og billige, bleposer? :-) 

Det skal dog lige nævnes, at vores to pusleborde står på vores badeværelser. Vi har altså derfor ikke puslebord på selve børneværelset. 

På forhånd tak :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2018

Mortilah

Jeg brugte den aldrig. Synes det stinker..

Anmeld Citér

12. september 2018

NosaNosa

Vi har ikke da vi har hørt at poserne er ret dyre. 

Vi bruger bleposer. Ulempen er bare at man ikke altid lige kan komme ud i containeren. Det kan man måske når de er små - men når jeg åbner hoveddøren har jeg en på halvanden der VIL ud og det er en kamp jeg ikke orker flere gange om dagen. Og fordi man så ikke går ud med dem, glemmer man dem, eller opdager dem når man har smidt tøjet om aftenen. Det er ikke ligefrem en lækker dunst. 

Men en blespand er vel heller ikke lugtfri? Den lugter vel i hvert fald når man skal tømme

Anmeld Citér

12. september 2018

Sasja94

Mortilah skriver:

Jeg brugte den aldrig. Synes det stinker..

Det er lige præcis den tanke jeg har. Jeg syntes bestemt også de lugter! Så du brugte bare de små engangs poser, og smed ud efter hvert bleskift?

Anmeld Citér

12. september 2018

1518

Vi har brugt blespand i mere end 3 år, og vi har aldrig oplevet at have problemer med lugt. Jo, når man skal tømme den, er der da en speciel aroma et par minutter, men det er til at leve med.

Anmeld Citér

12. september 2018

Christabelle

Har brugt blespand til min datters bleer. Den har aldrig lugtet. Jo, som en anden skriver; lige når man tømmer den, men ellers ikke. 

Anmeld Citér

12. september 2018

Sasja94

NosaNosa skriver:

Vi har ikke da vi har hørt at poserne er ret dyre. 

Vi bruger bleposer. Ulempen er bare at man ikke altid lige kan komme ud i containeren. Det kan man måske når de er små - men når jeg åbner hoveddøren har jeg en på halvanden der VIL ud og det er en kamp jeg ikke orker flere gange om dagen. Og fordi man så ikke går ud med dem, glemmer man dem, eller opdager dem når man har smidt tøjet om aftenen. Det er ikke ligefrem en lækker dunst. 

Men en blespand er vel heller ikke lugtfri? Den lugter vel i hvert fald når man skal tømme

Jeg har nemlig også hørt, at de skulle være ret dyre. Der er nok at bruge penge på, så man vil helst undgå flere udgifter ;-) 

Det er også en af de problematikker jeg ser i det. Men jeg har den mulighed, at jeg kan samle dem og lægge dem udenfor badeværelses vinduet og gå ud med dem senere. 

Nogle af de blespande der bliver solgt, skulle være lugtefri. Meen den tror jeg dog ikke på. Babylort i en spand kan næppe være lugt fri, også selvom det er lukket nede i en pose ;-) 

Anmeld Citér

12. september 2018

NosaNosa

Sasja94 skriver:

Jeg har nemlig også hørt, at de skulle være ret dyre. Der er nok at bruge penge på, så man vil helst undgå flere udgifter ;-) 

Det er også en af de problematikker jeg ser i det. Men jeg har den mulighed, at jeg kan samle dem og lægge dem udenfor badeværelses vinduet og gå ud med dem senere. 

Nogle af de blespande der bliver solgt, skulle være lugtefri. Meen den tror jeg dog ikke på. Babylort i en spand kan næppe være lugt fri, også selvom det er lukket nede i en pose ;-) 

Vi må nemlig ikke stille dem udenfor døren da vi bor inde i byen og sikkert vil få klager af de øvrige beboere og naboer. (Vi bor i lejlighed men med egen entré ud til egen fælles gård). Så med den mulighed du nævner, ville jeg da vente og se tiden an - og så købe en senere hen hvis du synes det er nødvendigt  

De blespand jeg har benyttet hos dem i mødregruppen har oftest lugtet. Jeg ved ikke hvor hyppigt de skal tømmes - men forestiller mig en lugt der har stået og udviklet sig i dagevis - he he 

Anmeld Citér

12. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ej

Spand fra Ikea og almindelig affaldsposer blev brugt her. Den blev bare skiftet hver gang der var bonusble.

Anmeld Citér

12. september 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi brugte det ikke med den store. Men bruger den nu  

ja, poserne er dyre, men lige pt. Bruger vi bare poser fra Bilka til den. Det fungerer nu meget fint . Synes ikke den lugter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.