Anonym skriver:
Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle kalde overskriften, men det er en følelse jeg ofte har.
Jeg elsker min søn af hele mit hjerte! Han er mit et og alt.
Men jeg behøver også nogle gange at være MIG, og kun MIG.
Far er lige så meget indenover, og der er ingen problemer med at han har ham.
Jeg oplever i min omgangskreds at det er ildeset, og de kan slet ikke forstå mig. De mener, at mor skal være ved sit barn hele tiden.
Jeg får ofte den der at vide med at det er MIT behov, IKKE barnets.
Er det virkelig så skidt at følge sine egne behov nogle gange? Det er jo ikke fordi jeg er væk i flere døgn, men et par timer, hvor jeg måske lige går ned i byen og får luft for mig selv.
Jeg synes også, at når jeg læser rundt omkring på nettet, så er det ligesom at det er den samme holdning, så måske er jeg bare fuldstænding forkert på den?
Jeg vil meget gerne høre jeres holdninger, for måske er jeg bare en rigtigt dårlig mor?
Jeg er stor fortaler for lidt tilpas “egoisme” som en del af forældreskabet 
Det betyder ikke, at jeg ikke elsker mine børn ubetinget, men det betyder, at jeg har en klippefast tro på, at jeg er den bedste mor, når der også er plads til mig (og min mand) i vores familie.
Derfor indretter og lever vi sjældent på “børnenes præmisser”, men snarere på “hele familiens præmisser” - hvadenten det handler om, hvor og hvordan vi bor, hvor og hvornår vi holder ferier, eller de fritidsaktiviteter vi deltager i sammen og hver for sig. Der skal være plads til os alle sammen - og jeg elsker, elsker, elsker at tilbringe tid med min familie - men jeg elsker dælme også mine venner, alenetid, rejser, kultur, arbejde og en bytur.
Der er mange måder at være mor på - for mig er ovenstående dét, som føles mest rigtigt og det vi trives bedst i... og jeg tænker nu og da, om ikke det også er forklaringen på, at jeg modsat mange andre kvinder omkring mig, ikke synes at livet med småbørn er så hårdt igen?