Stakkels du.. vejen til NF kan være ufattelig lang og jeg ved ikke, om jeg som sådan har gode råd til at komme igennem, men alligevel:
Vær god ved dig selv. Hold op med at skælde dig ud. Forsøg at acceptere, at det er svært at være i, og at det er okay. Hver dag som går, er en dag nærmere målet. Du må gerne være en dårlig kæreste, veninde, datter osv. lige nu... og du må spise virkelig meget god chokolade og se Netflix... eller dyrke yoga og gå lange ture, gøre hovedrent, eller hvad pokker der ellers letter sig lidt. Alt er tilladt, bare tiden går!
Jeg har flere mislykkede graviditeter bag mig, end jeg orker at remse op. Jeg aner ikke hvordan jeg kom igennem. Og jeg har det som dig - scanninger er rædsomme, folk skal bare ikke sige tillykke, og jeg får direkte kvalme ved tanken om at skulle til læge og sidde der og lege gravid, når jeg slet ikke ved om jeg får lov til at være det særlig meget længere.
Men.. jeg har også oplevet, at det bliver bedre. Langsommere end jeg selv gerne ville og meget langsommere end omverden tror og forventer - men i den sidste del af min datters graviditet nåede jeg at nyde det rigtig meget og være glad og lettet. Det samme med min søn i maven nu - der kom det allerede ca. halvvejs... så man behøver ikke at være helt fortabt for evigt 
Anmeld
Citér