Eksperthjælp: Babynest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.245 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. september 2018

Christina Haansbæk

Hej.

Jeg ved ikke om du kan svare på dette.

Men nu er baby nest blevet yders populære, og vi havde tænkte os vores datter, når hun kommer skulle sove i en tremmeseng , og lige i starten sove i en baby nest om natten i tremmesengen.

Der er delte meninger fra vores omkreds, og nogle mener det kan birdrage til vuggedød.

Er der noget holde i det?

Hilsen en nysgerrig Mor

Christinas svar

Kære Nysgerrige Mor

Mange tak for dit spørgsmål.

Der findes mange forskellige typer af babynest - nogle med højere kanter og nogle mere omsluttende end andre. Flere hjemmesider har testet udvalgte modeller, hvor jeg tænker man kan hente viden og inspiration.

I forhold til dit spørgsmål om risikoen for vuggedød ved brug af babynest vil jeg henvise til Sundhedsstyrelsens anbefalinger vedrørende forebyggelse af vuggedød:

• Læg altid spædbarnet til at sove på ryggen
  • Undgå rygning i graviditeten og undgå, at barnet udsættes for tobaksrøg efter fødslen
  • Undgå, at barnet får det for varmt, når det sover

Netop det sidste punkt kunne eventuelt være et øget opmærksomhedspunkt ved brug af babynest, da tanken bag jo netop er at omslutte og afskærme barnet.

De bedste hilsner

Christina Haansbæk, børnefysioterapeut

Christina tilbyder udredning, råd og vejledning, motorisk testning samt behandling af børn i alderen 0-15 år. Typiske problemstillinger kan være motorisk forsinkelse, motorisk uro, hypermobilitet, kranie skævhed, usikker hånddominans samt sansemotoriske vanskeligheder. Christina er mobil børnefysioterapeut og kører i Hovedstadsområdet samt Nordsjælland.

Se Christinas hjemmeside: FysioterapiTilBørn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.