Jeg har altid haft en dejligt forhold til svigermor indtil jeg blev gravid. Det kørte fuldstændig af sporet og hun overskred mine grænser gang på gang på gang, og selv når jeg sagde at nu gik hun over grænsen, blev hun ved. Til sidst fik jeg også bare NOK.
Min mand syntes heldigvis også at hun var langt over grænsen, men i og med at det ikke "gik ud over ham" følte han sig splittet. Jeg sagde til ham, at jeg på ingen måde ville ødelægge deres forhold eller forhindre hende i at få et forhold til børnebørn, men jeg ville ikke længere stå model til at blive behandlet sådan.
Så skrev jeg et langt brev til hende, hvor jeg holdte den på egen banehalvdel og skarpt markerede hvad jeg ville acceptere. Jeg skrev også at jeg aller helst ville have en hel familie som også inkluderede dem, men at jeg ikke længere vil finde mig i at blive trampet på. Jeg gav hende mulighed for at vi kunne snakke om tingene når/hvis hun var klar eller vi kunne slå en streg over alt og holde gode miner til slet spil. Det var hendes valg. Desuden skrev jeg også, at jeg ikke havde tænkt mig at komme hos dem igen, før hun havde besluttet sig og før jeg blev inviteret. (Konflikten var så ekstrem at jeg ikke følte mig velkommen mere). Desuden skrev jeg også det med at det var fint hvis de kun havde en relation til min mand og vores børn, hvis det var det hun ønskede.
Det tog nogle uger, men hun endte med at ville tale med mig. Det var ikke helt så godt som jeg havde håbet, men hun viste tilstrækkelig velvilje til at have et forhold.
Hun har misbrugt min tillid på det groveste, og jeg kommer nok aldrig til at tilgive/stole på hende 100% igen som før. Men vi kan da snakke sammen igen og har et fornuftigt, dog let distanceret forhold. Til gengæld fucker hun ikke længere med mig, når jeg siger stop til noget, og jeg "straffer" hende ikke længere for hvad hun har gjort tidligere. Men jeg tror bare aldrig det kan blive det samme.
Og jeg ville sige, at havde det været enhver anden person i mit liv, havde jeg aldrig gået så langt for at bevare kontakt/forhold. Det er udelukkende for min mand og min families skyld 
Anmeld
Citér