Først og fremmest tænker jeg også at du har brug for at tale med nogen. De tanker kan godt være tegn på en depression.
Dernæst er det helt almindeligt at børn opfører sig på en måde, når de er sammen med andre og en anden måde når de er med forældrene.
Min yngste datter har altid været en engel ude, og så snart hun så mig fik hun en nedsmeltning og alle jeg har talt med, både SP, pædagoger og senere lærere har forsikret mig om, at det er fordi hun er tryg ved mig og stoler på, at jeg elsker hende uanset hendes opførsel, at hun lader alle sine frustrationer gå ud over mig.
Det er vildt hårdt, at man aldrig ser det smilende og glade barn, men samtidigt kan jeg jo godt forstå, at det er mere trygt at hælde alle de ting i hovedet på mor.
Nu hvor min datter er blevet ældre, er hun blevet bedre til at sætte ord på, og hun fortæller at hun nogen gange er så rasende indeni og hun ved slet ikke hvorfor eller hvordan hun skal komme af med det, og jeg er den eneste, der tilbyder hende en krammer istedet for at blive sur på hende, når hun kommer til at vise den.
Stol på dig selv, du gør det rigtige, og tænk på at jo mere hun er sur og vred og urimelig, jo mere trænger hun til en krammer. Også selvom du har mest lyst til at vippe ungen ud ad vinduet. Tilbyd hende hende kram istedet, det er svært at blive ved med at være vred, når man krammer.
Anmeld
Citér