Køb af hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2018

Anonym

Man kan jo prøve og sige, man er åben for forhandling. 

Vi bød selv ca 400.000 under en original udbudspris i KBH. Lejligheden er i fin stand. Men skal selvfølgelig shines lidt op. Det var i januar o år

Vi endte med at få den forhandlet knap 200.000 ned. Der havde den ligget ca 3 måneder og var blevet prisjusteret 100.000 ned. Så vi bød ca 300.000 under den regulerede pris.

Det var vores første ejerkøb nogensinde. Så vi havde is i maven og sagde, at hvis vi ikke kunne få den til vores max pris, så ville vi ikke. Så vi satte det meget lavt med vores første bud. 

Men sælger vendte tilbage og sagde først nej, og der var en anden der ville byde en væsenlig højere pris. Men vi fastholdte og deres første købsaftlale blev annulleret. Så afgav vi et lidt højere bud. De tog ca 10 dage. 

Vi endte på en pris på 4.1 million for 90 kvm i centrum af Kbh 

så jeg ville godt turde byde det. Og sige, at I var åbne for forhandlinger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej

vi overvejer at byde på et hus, men hvormeget kan man tillade sig, at byde under pris? 

Huset koster 2850000 og skal have nye vinduer og døre hele vejen rundt. Derudover ville vi lave nyt køkken, men det er ren og skær en smagssag. Kan man tillade sig at byde 2450000 eller er det en fornærmelse? Huset har været til salg i 4 mdr. 

Vi har købt hus for lidt over et år siden. Det stod til salg i under en måned. Det stod til 3.495.000 og vi bød 2,9. Vi landede på 3.015.000. 

Jeg tænker bare at de kan sige nej og så kan i byde højere. 

Anmeld Citér

9. september 2018

BabyMama2016

Janet1989 skriver:

Altså man kan da altid prøve at lægge et bud - det værste de kan sige er nej 2,8 mil er da også ret meget for er hus ..

Hvor bor du? 

Vi kigger på hus i Århus OMG! Alt er mindste 3 millioner det er så dyrt.

vilde ønske vi kunne få en normalt hus til 2 millioner -

Kun fordi vi begge har godt arbejde i midtbyen at vi ikke vil for langt væk på landet vedrørende transport 

Anmeld Citér

9. september 2018

Janet1989

BabyMama2016 skriver:

Hvor bor du? 

Vi kigger på hus i Århus OMG! Alt er mindste 3 millioner det er så dyrt.

vilde ønske vi kunne få en normalt hus til 2 millioner -

Kun fordi vi begge har godt arbejde i midtbyen at vi ikke vil for langt væk på landet vedrørende transport 

Jeg bor ude på landet hvor alt åbenbart er billigt Hihi. Ej, lige en halv time nord for Viborg. Der er et nyere renoveret hus til salg i byen vi bor i, som jeg har forelsket mig i - desværre har vi bare ikke råd til at købe endnu. Det koster1,1 ...

Anmeld Citér

9. september 2018

Lisette W

Anonym skriver:

Hej

vi overvejer at byde på et hus, men hvormeget kan man tillade sig, at byde under pris? 

Huset koster 2850000 og skal have nye vinduer og døre hele vejen rundt. Derudover ville vi lave nyt køkken, men det er ren og skær en smagssag. Kan man tillade sig at byde 2450000 eller er det en fornærmelse? Huset har været til salg i 4 mdr. 

For et år siden satte vi vores hus til salg da vi havde forelsket os i et andet hus. Vi havde underskrevet et bud der betingede salg af vores eget. Der skete så det at der var et andet par der begyndte at byde på huset og sælger kunne bryde aftalen med os hvis de nåede at byde over inden vi fik solgt. Så vi var lykkelige for det bud vi fik for vores gamle hus selvom det var noget under det beløb vi havde håbet på, men havde de ikke budt havde vi mistet muligheden for at købe vores drømmehus for samme dag som vi skrev under på salg af vores gamle hus bød de andre interesserede over vores bud på drømmehuset. Så byd endelig! Det værste der kan ske er at I får et modbud

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Man kan jo prøve og sige, man er åben for forhandling. 

Vi bød selv ca 400.000 under en original udbudspris i KBH. Lejligheden er i fin stand. Men skal selvfølgelig shines lidt op. Det var i januar o år

Vi endte med at få den forhandlet knap 200.000 ned. Der havde den ligget ca 3 måneder og var blevet prisjusteret 100.000 ned. Så vi bød ca 300.000 under den regulerede pris.

Det var vores første ejerkøb nogensinde. Så vi havde is i maven og sagde, at hvis vi ikke kunne få den til vores max pris, så ville vi ikke. Så vi satte det meget lavt med vores første bud. 

Men sælger vendte tilbage og sagde først nej, og der var en anden der ville byde en væsenlig højere pris. Men vi fastholdte og deres første købsaftlale blev annulleret. Så afgav vi et lidt højere bud. De tog ca 10 dage. 

Vi endte på en pris på 4.1 million for 90 kvm i centrum af Kbh 

så jeg ville godt turde byde det. Og sige, at I var åbne for forhandlinger. 

Helt latterligt, hos os kan man bygge 250 kvm NYT luksushus for 4,1

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym

Helt latterligt, hos os kan man bygge 250 kvm NYT luksushus for 4,1

Enig. Det er totalt absurd. Men udbud og efterspørgsel og centralitet giver vilde priser i KBH og de store byer :-) 

vi bor dog også med søudsigt, elevator og to altaner. Men stadig helt sindssygt - vores var det billigste man kunne få med de kvm. Den ovenover koster 700.000 mere... og den vi har købt var det billigste i vores kvarter :-)

Anmeld Citér

9. september 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
Janet1989 skriver:

Altså man kan da altid prøve at lægge et bud - det værste de kan sige er nej 2,8 mil er da også ret meget for er hus ..

Meget!?  Det er mindre end vi har givet for vores grund her i København. Husprisen kom oveni  Naturligvis nybyg.

Anmeld Citér

10. september 2018

Janet1989

EKAB skriver:

Meget!?  Det er mindre end vi har givet for vores grund her i København. Husprisen kom oveni  Naturligvis nybyg.

Waaaaue vidste godt at Kbh var dyrt - men Så meget for byggegrund? Wauw jeg misunder jer der kan låne så meget! Tror at det ville være svært at kunne låne så meget herude på bøhlandet  

Anmeld Citér

10. september 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg ville aldrig acceptere sådan et skambud.... nu koster udskiftning af døre og vinduer ca 100000kr, så at byde 400000kr under er et skambud i mine øjne.... det er jo ikke sælger skyld at i ikke bryder jer om køkkenet....  vores køkken med hvidevarer kostede ca 100000kr at lave med gulvvarme, el og det hele, så kan du ikke se, at sådan et bud er hul i hovedet...?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.