Køb af hus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.179 visninger
20 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2018

Anonym trådstarter

Hej

vi overvejer at byde på et hus, men hvormeget kan man tillade sig, at byde under pris? 

Huset koster 2850000 og skal have nye vinduer og døre hele vejen rundt. Derudover ville vi lave nyt køkken, men det er ren og skær en smagssag. Kan man tillade sig at byde 2450000 eller er det en fornærmelse? Huset har været til salg i 4 mdr. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2018

Janet1989

Altså man kan da altid prøve at lægge et bud - det værste de kan sige er nej 2,8 mil er da også ret meget for er hus ..

Anmeld Citér

9. september 2018

ErDetSnartNU

Hvis det var mit hus, der kun havde været til salg i 4 måneder, ville jeg aldrig selv tage imod et bud, der lå så meget under udbudsprisen. Jeg ville efter så kort tid max slå 10% af prisen, alt afhængigt af, hvordan min m2 pris lå i forhold til området, generelle liggetider i området mv. 

Anmeld Citér

9. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Man kan vel altid tillade sig at byde - også skambyde. Det indebærer jo så risikoen at sælger bliver så fornærmet at de ikke vil forhandle videre med en. Det må man så leve med hvis man byder meget under.

Jeg synes ikke jeres bud er et skambud - især ikke hvis der skal laves ting og sager på huset.

Anmeld Citér

9. september 2018

Babilooo

Altså man kan da altid prøve at lægge et bud - det værste de kan sige er nej 2,8 mil er da også ret meget for er hus ..

Da er da en lidt sjov vurdering at komme med ..

I københavn er det mindre end hvad lejligheder koster. I det område vi bor i er der ikke solgt et hus det sidste år for under 6-6,5 million.

personligt synes jeg det er en fantastisk lav pris for et helt hus. 

Det afhænger jo af om man køber i Viborg, Nørre snede, Rungsted eller Næstved...osv

Ts - I kan altid byde og se om de bider på og så hæve buddet efterfølgende. Det afhænger jo også lidt af om I synes huset er sat højt i forvejen.?

Anmeld Citér

9. september 2018

Janet1989

Smølfine123 skriver:

Da er da en lidt sjov vurdering at komme med ..

I københavn er det mindre end hvad lejligheder koster. I det område vi bor i er der ikke solgt et hus det sidste år for under 6-6,5 million.

personligt synes jeg det er en fantastisk lav pris for et helt hus. 

Det afhænger jo af om man køber i Viborg, Nørre snede, Rungsted eller Næstved...osv

Ts - I kan altid byde og se om de bider på og så hæve buddet efterfølgende. Det afhænger jo også lidt af om I synes huset er sat højt i forvejen.?

Okay , jeg synes det er dyrt hvis det var her i jydeland hvor jeg bor �� men nok ikke hvis det er centrum af Kbh. 

Men igen - BYD - det værste de kan sige er nej tak

Anmeld Citér

9. september 2018

Babilooo

Janet1989 skriver:

Okay , jeg synes det er dyrt hvis det var her i jydeland hvor jeg bor �� men nok ikke hvis det er centrum af Kbh. 

Ja I får væsentlig mere for pengene må man sige. I Lyngby/Gentofte / Hellerup ligger mange huse på 8 og opefter... 

Og nærmer du dig Strandvejen er det nærmere 13 for et halvt hus og 20 for et helt. 

Men fra min søns klasse har lige købt et hus til 20 og det skal også renoveres 

Anmeld Citér

9. september 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

I må jo lave en vurdering af prisen. Er sen rimelig eller høj i forhold til området? Man kan jo hurtigt se hvad den gennemsnitlige kvadratmeterpris er for området. Så kan man trække ca 100.000kr fra til døre og vinduer, køkken må være for jeres egen regning. Så kigger I på liggetider i områder. Udfra ovenstående kan I vurdere rimeligheden i buddet. Er prisen sat meget højt i forhold til værdien er det vel fair nok, hvis prisen er rimelig siger sælgeren nok bare nej tak.

Anmeld Citér

9. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Janet1989 skriver:

Hvis det så bare var centrum eller i nærheden. Selv her på den Københavnske vestegn som bestemt ikke er overklasse historisk set, der ligger priser på et almindeligt parcelhus på 3,5 og opefter. Det er helt grotesk og umuligt at komme ind på det marked hvis man ikke kommer med en formue.

Anmeld Citér

9. september 2018

AlwaysAno

Vi har selv hus til salg i den prisklasse og vi ville bestemt synes det var for lavt et bud...

at der skal nye døre og vinduer i er et ret dårligt argument, for det er der jo allerede taget højde for når ejendomsmægleren sætter prisen... ��‍♀️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.