Sygehus valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2018

Ano18

Jeg søgte om det hospital jeg havde født de første 3 på, som er fem km fra hvor jeg bor. Optageområdet er ændret så jeg nu hører til 45 km væk. Søgte sidst og denne gang om at blive flyttet, men de er meget “hårde” omkring et nej, hvis de kan se de har fødsler “nok”, hvilket de generelt har. Derfor trods frit sygehusvalg behøver det desværre ikke betyde at man frit får lov at vælge. Måske du kan, men du skal nok passe på med at være for opsat, hvis det sker du får et nej. Jeg fik også efter mit ks dobbeltstue på Hillerød. Seponerede dog selv KAD da jeg kunne rejse mig og så var jeg så heldig jeg kunne tisse, og tog hjem m det samme. Det ved jeg godt alle ikke kan / har lyst til, men det er altså eventuelt muligt.

held og lykke med at få ønsket opfyldt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2018

anonym12

NosaNosa skriver:

Du har frit sygehus valg. Også ved fødsel. 

Jeg tror bare du siger det når de opretter din vandrejournal. Man kan ændre fødested gennem hele graviditeten (fik jeg at vide). Og ellers siger man det vel til se fagpersoner man møder under graviditeten.  Jeg ville tage på rundvisning på det sygehus jeg overvejede at føde på inden jeg valgte. 

Jeg delte også stue en enkelt nat med en anden - og det var skrækkeligt.

De kan afvise en, hvis de vurdere der ikke er plads. Det er svært i regionhovedstaden at skifte sygehus (det var det ihvertfald da jeg var gravid i 15).

Anmeld Citér

8. september 2018

anonym12

larven skriver:

Jeg fødte min datter på Holbæk. Det er godt nok 8 år siden. Men selve afdelingen er ikke lavet om. 

De har enestuer hvor der også er soveplads til far. 

Personalet havde travlt, men hvor har de ikke detmen alle var fantastisk søde og hjælpsomme. Jeg spiste og ammede inde på stuen og det var der ingen der sagde noget til. ( har gjort rent på afd. Mens jeg studerede. Der spiste og ammede mødrene også hvor de havde lyst til) selvom alle stuer var fyldt op da jeg var der havde de tid til, at hjælpe med at bade første gang, skifte ble, hjælpe med amningen,tage en snak om fødslen, veje babyerne osv. alt efter hvad man selvfølglig havde brug for

Tak for input. Jeg tænker desværre de har travlt alle steder og det gør mig egentligt ikke så meget. Jeg ønsker bare ro til at få amningen op at køre.

Anmeld Citér

8. september 2018

anonym12

Ano18 skriver:

Jeg søgte om det hospital jeg havde født de første 3 på, som er fem km fra hvor jeg bor. Optageområdet er ændret så jeg nu hører til 45 km væk. Søgte sidst og denne gang om at blive flyttet, men de er meget “hårde” omkring et nej, hvis de kan se de har fødsler “nok”, hvilket de generelt har. Derfor trods frit sygehusvalg behøver det desværre ikke betyde at man frit får lov at vælge. Måske du kan, men du skal nok passe på med at være for opsat, hvis det sker du får et nej. Jeg fik også efter mit ks dobbeltstue på Hillerød. Seponerede dog selv KAD da jeg kunne rejse mig og så var jeg så heldig jeg kunne tisse, og tog hjem m det samme. Det ved jeg godt alle ikke kan / har lyst til, men det er altså eventuelt muligt.

held og lykke med at få ønsket opfyldt  

Det ved jeg, men det er mit indtryk at det primært at svært i regionhovedstaden og derfor ved jeg godt at Hvidovre er udelukket. Jeg vil bare have en god start denne gang og det kræver ro. Så må det blive løst på en anden måde, enten ved at jeg får overtalt min mand til almindelig fødselhjemme eller noget at jeg får lov til at komme hjem med det samme. 

Anmeld Citér

8. september 2018

Ano18

anonym12 skriver:

Det ved jeg, men det er mit indtryk at det primært at svært i regionhovedstaden og derfor ved jeg godt at Hvidovre er udelukket. Jeg vil bare have en god start denne gang og det kræver ro. Så må det blive løst på en anden måde, enten ved at jeg får overtalt min mand til almindelig fødselhjemme eller noget at jeg får lov til at komme hjem med det samme. 

Det håber jeg også for dig. At det er muligt.

Det er bare så ærgeligt at blive for skuffet og min erfaring fra Herlev/Hillerød, er at et nej virkelig er et nej. Men som du skriver kan det jo være helt anderledes for dig.

Jeg forstår udemærket du ønsker en rolig start. Jeg ventede bare på jeg kunne tisse efter mit kejsersnit, så jeg var hjemme 4 timer efter jeg vågnede fra fuld narkose, som jeg desværre måtte i. Det er jo ens eget valg, hvis baby har det godt, og man føler man er klar. Ambulant kejsersnit kaldes det vist. Jeg var heldig der, men skal desværre være indlagt 2 dage efter næste fødsel fordi jeg skal have antibiotika. Virkelig frusterende. 

Jeg delte stue med et par hvor faderen og pårørende hele tiden var ude og ryge og de lugtede når de gik forbi mig - hvilket var konstant - og så med et meget lille forhæng ind til dem. Og de havde rigtig mange pårørende som larmede, da det var deres kultur for at hilse den lille ny velkommen og mødre/svigermødre etc ville gerne hjælpe den nybagte mor. Det kan gidt være lidt hårdt med alle de forskelligheder vi nu indebærer. Og stressende.

jeg krydser fingre (for os begge)

Anmeld Citér

12. september 2018

FrøMor

Jeg var på Holbæk i maj måned i år og fødte og de var så flinke. Jeg var på enestue og endte med at være der i 4 nætter. De havde ikke fyldt op, og derfor havde jeg muligheden for at blive flere nætter end 2-3.

Alle var super flinke og der var ro på afdelingen. Ikke en eneste gang blev jeg bedt om, at skulle ud fælles stuen, det var bare et tilbud.

Held og lykke 

Anmeld Citér

13. september 2018

anonym12

MommyX1 skriver:

Jeg var på Holbæk i maj måned i år og fødte og de var så flinke. Jeg var på enestue og endte med at være der i 4 nætter. De havde ikke fyldt op, og derfor havde jeg muligheden for at blive flere nætter end 2-3.

Alle var super flinke og der var ro på afdelingen. Ikke en eneste gang blev jeg bedt om, at skulle ud fælles stuen, det var bare et tilbud.

Held og lykke 

Tak, det kunne lyde til at jeg måske skal håbe på at de har tid til mig.

Anmeld Citér

13. september 2018

Sigerslev

Et lille erfarings input herfra  

Jeg fødte på Holbæk i 2015. 
Jeg fødte godt nok for tidligt, så vi var indlagt på neonatal, og kan selvfølgelig ikke garantere at det er samme forhold på barselsgangen.

Men vi havde en "familie"stue, så min kæreste var indlagt sammen med min søn og jeg i alle 12 dage. Personalet var super søde og kompetente, og under fødslen havde jeg en virkelig god, professionel, sjov og rar jordemoder.

Så jeg vil bare sige at min oplevelse med Holbæk har været rigtig rigtig god, og kan kun anbefale det  

Anmeld Citér

13. september 2018

anonym12

Sigerslev skriver:

Et lille erfarings input herfra  

Jeg fødte på Holbæk i 2015. 
Jeg fødte godt nok for tidligt, så vi var indlagt på neonatal, og kan selvfølgelig ikke garantere at det er samme forhold på barselsgangen.

Men vi havde en "familie"stue, så min kæreste var indlagt sammen med min søn og jeg i alle 12 dage. Personalet var super søde og kompetente, og under fødslen havde jeg en virkelig god, professionel, sjov og rar jordemoder.

Så jeg vil bare sige at min oplevelse med Holbæk har været rigtig rigtig god, og kan kun anbefale det  

Dejligt i fik familie stue. Jeg hælder også til Holbæk og håber jeg får lov.

Jeg skal bare lige mærke efter om en times kørsel er ok, da min mand skal være hjemme med den store imens jeg er indlagt (hvis jeg ikke må komme hjem).

Anmeld Citér

13. september 2018

Sigerslev

anonym12 skriver:

Dejligt i fik familie stue. Jeg hælder også til Holbæk og håber jeg får lov.

Jeg skal bare lige mærke efter om en times kørsel er ok, da min mand skal være hjemme med den store imens jeg er indlagt (hvis jeg ikke må komme hjem).

En times kørsel er også meget, så det forstår jeg godt du lige skal overveje!  
Især hvis fødslen lige pludselig går hurtigere end forventet, så er det jo en lang køretur. 

Jeg kender flere der har gode erfaringer med Roskilde - men samtidig også flere som ikke var så begejstrede for deres forløb  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.