Sygehus valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.883 visninger
20 svar
10 synes godt om
7. september 2018

anonym12

Hej.

Jeg er endelig gravid igen, men vi tilhøre ikke længere Hvidovre Hospital, men Roskilde. Da jeg skal have KS og derfor skal indlægges, så vil jeg helst ikke på Roskilde. Det lyder måske forkælet, men jeg har ikke lyst til at ligge på flermandsstue. Tanken gør mig stresset. Jeg kan ikke se hvordan man skal kunne etablere amning med fremmede mennesker omkring mig, imens jeg skal ligge topløs/hud mod hud. 

Så jeg skal vælge imellem Næstved og Holbæk (de har så vidt jeg kan læse ene stuer begge to). Jeg ved ikke hvad jeg søger? In put fra andre der har været indlagt de to steder? Aller helst ville jeg på hvidovre igen, men det får jeg næppe lov til og det er også ok.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2018

Christabelle

Bare lige til info; man kan ikke føde i Næstved længere. Fødegangen er flyttet tilbage til Slagelse.

Jeg fødte i Næstved i 2013 og havde en rigtig god oplevelse. Det skulle vist være samme personale i Slagelse nu. 

Kender ikke noget til Holbæk. 

Anmeld Citér

7. september 2018

anonym12

Christabelle skriver:

Bare lige til info; man kan ikke føde i Næstved længere. Fødegangen er flyttet tilbage til Slagelse.

Jeg fødte i Næstved i 2013 og havde en rigtig god oplevelse. Det skulle vist være samme personale i Slagelse nu. 

Kender ikke noget til Holbæk. 

Tak, for info. Afstanden er heldigvis nogenlunde uændret (dvs langt væk ha ha). De har dog kun 12 enestuer og de har 16 på holbæk. Jeg ved sq ikke.....det er fandme svært. 

Anmeld Citér

7. september 2018

Christabelle

anonym12 skriver:

Tak, for info. Afstanden er heldigvis nogenlunde uændret (dvs langt væk ha ha). De har dog kun 12 enestuer og de har 16 på holbæk. Jeg ved sq ikke.....det er fandme svært. 

Vi var helt alene på barselsgangen i et døgn da jeg fødte så det behøver ikke betyde noget at der "kun" er 12 i forhold til 16  

Anmeld Citér

7. september 2018

anonym12

Christabelle skriver:

Vi var helt alene på barselsgangen i et døgn da jeg fødte så det behøver ikke betyde noget at der "kun" er 12 i forhold til 16  

Du har ret. Blev i jaget ud i opholdstuen for at amme. For både holdbæk og slagelse skriver sådan her:

Vi ser gerne, at I spiser og ammer i opholdsstuen. Alle har et ansvar for, at der er rart at være i opholdsstuen.

Det giver jo ingen mening, heller ikke selvom man ligger på flermandsstue. nyfødte ammer jo non-stop. Altså at jeg skal spise der ude er ok.

Anmeld Citér

7. september 2018

Christabelle

anonym12 skriver:

Du har ret. Blev i jaget ud i opholdstuen for at amme. For både holdbæk og slagelse skriver sådan her:

Vi ser gerne, at I spiser og ammer i opholdsstuen. Alle har et ansvar for, at der er rart at være i opholdsstuen.

Det giver jo ingen mening, heller ikke selvom man ligger på flermandsstue. nyfødte ammer jo non-stop. Altså at jeg skal spise der ude er ok.

Som sagt så var det i Næstved og nej, det gjorde vi ikke. 

Anmeld Citér

7. september 2018

Mullemee

Jeg kan godt forstå du ikke vil på 4 mands stue. Det kom jeg på Riget, og jeg var der en nat, så tog vi hjem. Jeg sov slet ikke, der var enten lys hver anden time, fordi en havde fået KS, en ammemaskine, der kørte hver 3 time (og sådan en larmer virkelig meget) og far var sendt hjem, så jeg havde alt ansvaret alene for denne her lille pige. Totalt angstprovokerende. 

Tag eventuelt ud og se begge sygehuse før du beslutter dig. Og pøj pøj med det hele.

Anmeld Citér

7. september 2018

anonym12

Mullemee skriver:

Jeg kan godt forstå du ikke vil på 4 mands stue. Det kom jeg på Riget, og jeg var der en nat, så tog vi hjem. Jeg sov slet ikke, der var enten lys hver anden time, fordi en havde fået KS, en ammemaskine, der kørte hver 3 time (og sådan en larmer virkelig meget) og far var sendt hjem, så jeg havde alt ansvaret alene for denne her lille pige. Totalt angstprovokerende. 

Tag eventuelt ud og se begge sygehuse før du beslutter dig. Og pøj pøj med det hele.

God ide. Tak! jeg føler virkelig jeg forkælet fordi jeg har det sådan. Jeg vil jo allerhelst hjem med det samme, hjem til min familie, men det hedder jo sandsynligvis 2 døgn.

Anmeld Citér

7. september 2018

NosaNosa

Du har frit sygehus valg. Også ved fødsel. 

Jeg tror bare du siger det når de opretter din vandrejournal. Man kan ændre fødested gennem hele graviditeten (fik jeg at vide). Og ellers siger man det vel til se fagpersoner man møder under graviditeten.  Jeg ville tage på rundvisning på det sygehus jeg overvejede at føde på inden jeg valgte. 

Jeg delte også stue en enkelt nat med en anden - og det var skrækkeligt.

Anmeld Citér

7. september 2018

larven

Jeg fødte min datter på Holbæk. Det er godt nok 8 år siden. Men selve afdelingen er ikke lavet om. 

De har enestuer hvor der også er soveplads til far. 

Personalet havde travlt, men hvor har de ikke detmen alle var fantastisk søde og hjælpsomme. Jeg spiste og ammede inde på stuen og det var der ingen der sagde noget til. ( har gjort rent på afd. Mens jeg studerede. Der spiste og ammede mødrene også hvor de havde lyst til) selvom alle stuer var fyldt op da jeg var der havde de tid til, at hjælpe med at bade første gang, skifte ble, hjælpe med amningen,tage en snak om fødslen, veje babyerne osv. alt efter hvad man selvfølglig havde brug for

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.