Jeg har så 5 navne. Jeg har fået 4 af mine forældre, også har jeg giftet mig til set sidste.
personligt elsker jeg at have så mange navne.
Jeg har aldrig oplevet det som et problem.
Har altid elsket at kunne have min familiehistorie med mig overalt. (Mine navne er min oldemors, mormors og farfars efternavn og nu min mands navn)
vores barn har også 4 navne.
Når jeg skriver mig eller vores barns navn, bruger jeg altid kun 2-3 og det er ofte helt fint.
Eks Pia Aurelia Hansen eller bare Pia Hansen eller Pia Ege Hansen
men mit fulde navn kunne så være
: Pia Aurelia Sidse Ege Hansen
det betyder for mig, at jeg kan skjule mig under et top normalt navn (jeg arbejder med en udsat gruppe) eller jeg kan være mere speciel, hvis der er flere med samme fornavn.
I skolen var det fint. Jeg er faktisk blevet kaldt alle mine navne på skift. For i nogle af de tværfaglige klasse var der en enkelt med samme fornavn. Og istedet for at hedde Pia H. De jeg bare Aurelia eller Sidse. Men derhjemme hed jeg Pia.
det samme med min søster. Der var 3 i hendes klasse med samme navn. Så hed hun bare sit mellemnavn: Katrine
og det var ikke svært for nogen :-)
Så det behøver slet ikke være et problem. Kun hvis det er et princip for dig, og du hader tanken.
Og nej, jeg hedder ikke alle de navne for at være Royal. Jeg er ikke fan af kongehuset. Jeg hedder dem, fordi det er en familiehistorie og jeg kan godt lide den tanke om at holde familien tæt på :-)